"חוות גזית": כי לא מחליפים סוס מנצח

בית ספר לרכיבה מערבית, רכיבה טיפולית, טיולי שטח חווייתיים, ימי הולדת, ימי גיבוש וכיף, פנסיון ואילוף סוסים. בחוות גזית במושב אביטל שלמרגלות הגלבוע, תוכלו להנות משלל פעילויות בין השדות הירוקים של עמק יזרעאל ואל מול הרי הגלבוע המרשימים

באוגוסט האחרון החלה "חוות גזית" את פעילותה במתחם חדש ומעוצב בטוב טעם, במושב אביטל (חבל התענכים) למרגלות הגלבוע, שעוטה על עצמו בימים אלה, אחרי הגשמים הראשונים, גוון ירוק ויפהפה.
החווה, שהתחילה את דרכה במושב ברק ונבנתה מחדש במושב אביטל במו ידיהם של בעליה, גל ואודליה גזית, ממשיכה להתחדש ולהתפתח ומציעה מגוון רב של פעילויות לכל הגילאים ולרוכבים בכל הרמות. מטיולי רכיבה רומנטיים לזוגות ועד לטיולי משפחות וקבוצות, ימי גיבוש וכיף מיוחדים, אירועים בשילוב קייטרינג או ארוחה כפרית לזוגות, ורכיבות המתאימות לילדים קטנים. הטיולים והפעילויות בחווה מותאמים למשתתפים ומשתנים מרוכב לרוכב ומקבוצה לקבוצה.
עם הזמן והמוניטין המרשים שצברה, הפכה החווה ליעד מועדף על רבים מחובבי הרכיבה ומחפשי האטרקציות באזור – תושבי העמקים ומבקרים מכל רחבי הארץ – כולל סלבס דוגמת הסטנדאפיסט ישראל קטורזה.

טיולי רכיבה למשפחות וקבוצות
טיולי רכיבה למשפחות וקבוצות

טיולי הרכיבה שמציעה החווה לוקחים את המשתתפים בהם אל ההרים והגבעות הירוקות שמסביב לגלבוע, אל שדות עמק יזרעאל, אל גידולי החקלאות הייחודיים לאזור ואל החורש הטבעי והפסטורלי שעוטף את כל האזור והופך אותו לכל כך חלומי.

• הביקורות אוהדות

שיטוט אקראי ברשת האינטרנט חושף את ההערכה הרבה לה זוכים בעלי החווה והמדריכים – "החוויה שלנו בחוות גזית הייתה לא פחות ממדהימה", "בזכות המדריכים הילדים שלנו התגברו על הפחד מרכיבה על סוסים", "הצוות מקסים, הסוסים ממושמעים, כל מה שרוכב מתחיל (וגם כזה שלא) צריך" – אלו רק חלק קטן ביותר מתגובות האנשים שהגיעו לפעילויות בחווה.

• חוגי הרכיבה: קשר מרתק בין האדם לסוס

בחוות גזית מתנהל בכל יום אחר הצהריים בית ספר לרכיבה מערבית וכן שיעורי רכיבה טיפולית. במסגרת שיעורי הרכיבה המערבית התלמידים מתאמנים בשיעורים פרטיים ובקבוצות לפי גיל ורמת רכיבה. שיעורי הרכיבה מתאימים לילדים ומבוגרים כאחד, כאשר קצב ההתקדמות מותאם אישית ליכולות התלמיד.

טיולים ואירועים לכל מטרה – בחוות גזית
טיולים ואירועים לכל מטרה – בחוות גזית

כמו כן, בחווה מועברים שיעורי רכיבה טיפולית ע"י מדריכים מוסמכים ומקצועיים אשר עובדים לפי תכנית עבודה מסודרת בהתאם למטרות הטיפול של המטופל. המדריכים וצוות החווה מעניקים למטופלים יחס אישי ומקצועי, המאפשר פיתוח קשר רגשי ועמוק הן עם המדריכים והן עם הסוסים. היטיבה לתאר זאת אם לילדים הרוכבים בחווה: "הבעלים והצוות הם כמו משפחה עבורנו. זו החווה הכי יפה בארץ עם הסוסים הכי מדהימים שיש".
תלמידי הרכיבה עוברים תהליך מרתק של בניית קשר בין האדם לסוס, דרכו הרוכב מגלה הרבה על אישיותו ויכול להשליך זאת לחיי היומיום.|דרך הרכיבה הטיפולית, המטופל מפתח קשרים בין-אישיים עם המטפל והסוס. בתוך כך, מתחזק בטחונו העצמי, המודעות לסביבה עולה, המטופל חווה הצלחות וכישלונות, ומרחיב את קשת הרגשות דרך פחדים, שמחה וגעגוע שהם חלק בלתי נפרד מהקשר שנוצר בין המטופל לסוסו. הרפואה המודרנית הבינה את חשיבותה של הרכיבה הרפואית, ובשנים האחרונות נכנס ענף רכיבה זה לסל הבריאות והוא זמין ונגיש. ההימצאות בסביבה פתוחה או בחיק הטבע, תורמים גם הם למימוש האפשרויות ההתפתחותיות הרבות הטמונות ברכיבה טיפולית, ומספקים להן את המרחב הדרוש להן להתקיים ולהתעצם. לחוות גזית הסדרים עם קופות חולים "מאוחדת", "לאומית" ו"כללית".

• ימי הולדת, אירועים וימי כיף

חוות גזית מזמינה אתכם לחגוג ולקיים ימי כיף למשפחות וחברים עם שלל פעילויות מגוונות המתאימות לכל המשפחה. במסגרת זאת, תוכלו להפיק אירוע בשילוב טיולי רכיבה, משחקים תחרותיים בסגנון "המערב הפרוע", רכיבה חוויתית במגרש לילדים ומבוגרים, פינות יצירה, דוכני אוכל וקייטרינג.

רכיבה במגרש במסגרת חגיגת יום הולדת בחווה
רכיבה במגרש במסגרת חגיגת יום הולדת בחווה

כל אירוע מותאם במיוחד לאופי הקבוצה והרכב הגילאים שבה, כך שבסופו של דבר יתקבל תמהיל מדויק ממנו יהינו כל המשתתפים. בעלי החווה והצוות ישמחו לעזור לכם לקיים אירוע שונה וחוויתי, בנוף פסטורלי וירוק ובאווירה כפרית ונעימה.

• יום כיף לעובדים – הזדמנות להכיר ולהתחבר

חוויה מגבשת, עשירה בפעילויות ושוברת שגרה: חוות גזית תיקח אתכם למסע חוויתי שינתק אתכם לכמה שעות משגרת היומיום העמוסה והלחוצה, ותסייע לכם לחזק מיומנויות כמו ניהול, שיתוף פעולה, שפת גוף ותקשורת בין-אישית.
בנוסף לפעילויות הרכיבה, בחווה ניתן לקיים סדנאות ODT למנהלים וצוותי עובדים, שיועברו ע"י מדריכים מנוסים ומקצועיים. בסדנאות אלה הסוס מהווה כלי לשיקוף התחושות והרגשות של המשתתפים ללא שיפוטיות ואלמנטים של ביקורת, וכך, תוך ביצוע מגוון תרגילים וניתוחם, יועברו מיומנויות עבודה שונות אשר יספקו למשתתפים כלים לעבודה יעילה ופורייה בתוך עסקם.
זוהי הזדמנות להשאיר את המשימות, הלחצים והדאגות מאחור למספר שעות, ולהתחבר אחד לשני דרך בעלי החיים הרגועים והמדהימים ודרך השקט של הטבע ויופיו המשתנה בכל עונות השנה.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|