חודש המודעות לסרטן השד: מיזם מיוחד של המרכז הרפואי העמק ועיריית עפולה

במסגרת חודש המודעות לבריאות השד במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית נערך יום בדיקות מרוכז לצוות החינוכי שפועל במעונות היום שעיריית עפולה הקימה עבור ילדי העובדים החיוניים. ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ברך בשיחת זום מיוחדת

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד. סרטן השד גורם לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה אצל נשים, מה שהופך אותו לסרטן שכיח ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה. בזכות אבחון מוקדם והגברת המודעות לחשיבות הבדיקה, ישראל נמצאת במקום ה-64 מבחינת תמותה מסרטן השד בקרב מדינות העולם.
במרכז הרפואי העמק הוקם בשנה האחרונה מכון חדש לבריאות השד. "חשוב לנו לשמור על קשר עם הקהילה שלנו", מספרת פולינה גולדין, האחות האחראית במרכז השד. "לכן הזמנו את הגננות והסייעות שמטפלות בילדים של כולנו בתקופת הסגר ותרמו לשקט הנפשי שלנו בזמן שהמשכנו לטפל בחולים. אנחנו מקווים שהצלחנו להחזיר להן במעט על כל הטוב שהן עושות למען כל הציבור".
ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק, אמר בפתיחת היום המיוחד: "ערבות הדדית זו מילת המפתח בתקופה המאתגרת הזו של הקורונה. אני רוצה לומר תודה גדולה גם לאנשים שלנו – לכל אנשי הצוות שעוסקים בבריאות השד, שבחרתם להחזיר טוב לקהילה שתומכת בנו, ובחרתם לבצע יום בדיקות מיוחד לנשות הצוות של העירייה שמטפלות בילדי העובדים." ד"ר רוזנבוים הודה לראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, "אני רוצה להודות מכל הלב לראש עיריית עפולה אבי אלקבץ על ההתגייסות המיידית לסייע עם ילדי העובדים שלנו, החל מהגל הראשון ברגע שמערכת החינוך נסגרה ועד היום בעצם. העזרה שלכם כל כך משמעותית ומאפשרת לבית החולים להמשיך ולתפקד באופן רציף, העובדים שלנו רגועים ויודעים שהילדים נמצאים במקום נהדר עם צוות מסור מאד"
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ: "בגל השני זה כבר היה ברור מאליו שעיריית עפולה תירתם ותעשה למען בית החולים. הגברת מודעות בימים אלו הוא הדבר החשוב ביותר, סרטן השד הוא סרטן שכיח מאוד וככל שמקדימים באיתור אפשר להבטיח סיכויי הצלחה והחלמה טובים יותר. אני מאוד שמח שבחרתם להעניק בדיקה שכזאת לבנות צוות העירייה שעבדו במהלך הסגר,ו מאחל לכל הנבדקות בריאות שלמה ותודה לכל מי שהגה את הרעיון המקסים הזה", הוא סיכם.