חוגגים כבר שני עשורים: נפתח פסטיבל חלב ודבש 2021 בעמק יזרעאל

ראש המועצה בצר: "אחרי תקופה ארוכה, פעילות התרבות מתחדשת בעמק וניכר הצמא של כולנו לאמנות". צילום: שאול רחמים

חגיגה התקיימה בסוף השבוע האחרון, עם פתיחת אירועי פסטיבל "חלב ודבש" 2021 המתקיים זו השנה ה-20.
במוזיאון העמק נפתחה תערוכת "אמני העמק", זו השנה התשיעית. בתערוכה מפגש אמנות חזותי, מגוון, עכשווי ובן דורי, המייצג את פועלם של אמני העמק ממחוזותיו ומגזריו השונים. התערוכה היא חגיגה של יצירה – פריחה ושגשוג של כשרון ודמיון, עשייה ונקודת מבט. יש חשיבות מרובה במה שהיא מייצגת, על כן, ילדי הגנים מכל רחבי העמק יגיעו לבקר בה, במסגרת סל תרבות.
ראש המועצה אייל בצר, אמר בפתיחת האירוע: "אחרי תקופה ארוכה, פעילות התרבות מתחדשת בעמק וניכר הצמא של כולנו לאמנות. נושא האמנות מוטמע בעמק  – וילדי הגנים מרחבי העמק יבקרו בתערוכה. מגמות האמנות, התיאטרון והמוסיקה בבתי הספר ובבית האמנויות שוקקים. נופי העמק שותפים לביטוי האמנותי. שדות העמק משתנים עם העונות. עכשיו ניתן לעבור בשדות חיטה בשלה, בשדה שכבר נקצר ונכבש וזרוע חבילות חציר, ובשדות כותנה וחמניות ירוקים. אבל על הנופים הנהדרים האלה מרחפת סכנה. בשנה הקרובה, הממשלה החדשה תידרש לדון בנושא מיקום שדה התעופה. כולנו נפעל כדי שההחלטה תהיה להקמתו בדרום. נשמור על העמק היפה שלו ועל הפעילות התרבותית בו".
ראש המועצה הודה לדוד הירש- מפיק התערוכה, לנורית טל טנא- אוצרת התערוכה ולמחלקת התרבות במועצה, המובילה את פסטיבל חלב ודבש – חגיגה של שבוע ברחבי העמק.
בספרייה האזורית בנהלל נערך תיקון ליל שבועות עם הסופר מאיר שלו. התיקון עסק במגילת רות – אחד מסיפורי האהבה היפים בתנ"ך, המתמודד עם שאלות קשות של בחירה אישית, קבלת האחר, נאמנות וגמילות חסדים, המהולות בפוליטיקה.
בכפר ברוך נפתח מתחם בית הקובייה ב"חורשת החוויות". זהו מתחם עצום מעץ של האמן יעקב ששון מזמין את הקהל לבנות, לגעת, להריח ובעיקר להתרגש ממגע ישיר עם חומר גלם פשוט בסיסי הנושא עימו סיפורי דורות וסיפורי עמים. יעקב ששון עוסק בעבודות עץ, כל עבודותיו ויצירותיו נבנות מחומרים בשימוש חוזר. יעקב אוסף דלתות, משקופים, חלונות ועוד , מסיר מהם את שכבות הצבע שנצבעו במהלך השנים עוד מהימים שלפני קום המדינה וכך בעצם יוצר חיבור בין היצירה החדשה שלו לבין ההיסטוריה של המקום בו אנו חיים.
ביישובי המועצה: עדי, גזית, כפר החורש, חנתון ושדה יעקב, חולפת תהלוכה תיאטרלית היתולית של תיאטרון הידית: "ממטרה על כרכרה", ובאחוזת ברק – "חוגגים כמו גדולים", הצגת ילדים של תיאטרון אורנה פורת לילדים. עוד שפע פעילויות באתרי התיירות והמורשת בעמק יזרעאל: אטרקציות, יקבים, אתרי התיירות החקלאית, מוזיאונים, גלריות, ירידים וסיורים ברחבי עמק יזרעאל.
פרטים נוספים על כל האירועים והפעילויות בפסטיבל "חלב ודבש"
באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל.