חדש על שביל עמק המעיינות: כיתת טבע ללמידה בשטח

כיתת טבע חדשה, המיועדת ללמידה בשטח נחנכה אמש. בנוסף, "שומרי הנחל" משני בתי ספר במועצה סיימו את  התוכנית, במסגרתה טיפחו את חורשת "בצל דורון" ומעיין עין נזם. צילום: דוברות עמק המעיינות

צוות מכינת העמ"ק, שיצא לעבוד פעם בשבוע על תחזוקת ופיתוח שביל עמק המעיינות, חנך את פרויקט הסיום השנתי, במסגרתו נבנתה כיתת טבע, הממוקמת כ- 200 מטר מזרחית לבריכת המסיל הקטן.
הכיתה מאפשרת למידה של כ-30 תלמידים ויציאה לפעילות בשטח, והיא נבנתה מחומרים ממוחזרים, אדמה ובטון.
את המיזם הובילו המועצה האזורית עמק המעיינות, רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והוא בוצע על ידי רכז שביל עמק המעיינות, זיו כרמל וצוות המכינה. טקס חנוכת כיתת הטבע, התקיים אמש במעמד ראש המועצה ויו"ר רשות הניקוז, יורם קרין, ראש המכינה, אודי תמיר, מנהלת מחלקת קהילה וחינוך ברשות הניקוז, שירי פירדמן והחניכים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אמר כי: "שביל עמק המעיינות הוא מיזם קהילתי המניב תוצרים סביבתיים וחברתיים משמעותיים לעמק. מרגש לראות את המחויבות של חניכי המכינה וגורמי המקצוע, שפועלים לטפח ולחדש אותו כל העת. אני מברך את כל העושים במלאכה על תוצאות נהדרות, שמעניקות לנו עוד פינות חמד מטופחות שעומדות לרשות תושבי האזור, מטיילים, והציבור כולו".
זיו כרמל, רכז שביל עמק המעיינות ציין כי: "השביל הוא פלטפורמה לפעילות חינוכית קהילתית ענפה, ואנחנו מתחזקים אותו באופן שוטף, מפתחים פינות חדשות ומקיימים פעולות הדרכה. בזמן הקורונה המיזם הוקפא למשך כחודשיים וכן לא התאפשרה פעילות ותחזוקה עד לחזרה לשגרה. כתוצאה מכך, אנו מתמודדים יחד עם אתגרים חדשים, ביניהם מטיילים שיצאו לנפוש ומייצרים אשפה ומפגעים, טיפול במפגעי חורף והשלמת התחזוקה". עוד ציין כרמל כי: "במקביל לעשייה אנו תומכים ועוזרים יחד למגדלי הבקר בשטח ומבצעים פעילות המאפשרת רעייה בשטחים הפתוחים, לצד שילוט מסביר ופעילות למניעת שרפות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כמו כן, במקביל לפעילות הקמת כיתת הטבע בעמק המעיינות, הובילו המועצה והשותפים פעילות שיא לסיכום תוכנית "שומרי הנחל" של שנת הלימודים תש"פ, שפעלה בבתי הספר הממלכתי-דתי שדות ושקד. התוכנית, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ורשות הניקוז, מתמקדת ביצירת חיבור בין הקהילות לנחלים ולאוצרות הטבע. במסגרת זאת, תלמידי כיתות ג' מבית הספר שדות אימצו את חורשת "בצל דורון", לזכרו של דורון טרופר ז"ל, בן קיבוץ שדה אליהו, שם הם פרצו שביל חדש, שבהמשך יהפוך לשביל עקבות ולמידה אודות בעלי החיים המתקיימים בסביבה. תלמידי כיתות ה' מבית הספר שקד אימצו את מעיין עין נזם, הקימו מתקן לשקיות אשפה כחלק מהמאמץ לשמור על הניקיון וכן, תכננו פרויקטים לשימור המקום.
ברשות הניקוז הוסיפו כי: "למרות האתגרים של השנה האחרונה, המועצה והשותפים לפרויקט ולתכניות המשיכו לחלום, לתכנן וברגע שהתאפשר – גם לבצע. פינות הטבע והמים בעמק המעיינות הם בגדר נכס המחבר בין קהילות ונחלים, לתועלת הסביבה, האדם והתפתחות המרחב בכללותו. אנו מודים למועצה ולעומד בראשה, יורם קרין, על הובלת התהליכים ולכל אנשי החינוך והשטח, על עבודה משותפת ומהנה".