חדש ברובע יזרעאל בעפולה: מרפאת אי ספיקת כליות כרונית של כללית

"באמצעות מעקב קבוע ניתן למנוע הרבה סיבוכים, לשפר את איכות החיים של המטופל, לטפל בכל הסיבוכים של אי ספיקת כליות", מסבירה ד"ר פרידה וולף, מומחית ברפואה פנימית ובנפרולוגיה

כללית מרחיבה את שירותיה הרפואיים ולאחרונה נפתחה מרפאת אי ספיקת כליות כרונית במרפאת כללית רובע יזרעאל בעפולה. מחלת כליה כרונית היא מצב שבו קיימת פגיעה ברקמת הכליה ובתפקוד הכליה. תפקיד הכליה הוא לסנן חומרי פסולת ונוזלים ולהוציאם מהגוף בנוזל השתן. פגיעה בתפקוד הכליות עלולה לגרום להצטברות של חומרי פסולת ושל נוזלים בגוף. "ניתן לעצור את ההידרדרות בתפקוד הכליות, לכן חשוב מאוד לגלות אי ספיקת כליות כרונית מוקדם ככל האפשר ולהתחיל מהר ככל שניתן את הטיפולים לבלימת ההידרדרות. הטיפול במחלת אי ספיקת כליות מתחיל על ידי זיהוי בזמן של המחלה, מעקב ולדחות את הצורך בטיפול כלייתי חלופי כמו דיאליזה. באמצעות מעקב קבוע ניתן למנוע הרבה סיבוכים, לשפר את איכות החיים של המטופל, לטפל בכל הסיבוכים של אי ספיקת כליות"' מסבירה ד"ר פרידה וולף, מומחית ברפואה פנימית ובנפרולוגיה. במרפאת אי ספיקת כליות כרונית יטופלו מטופלים שהופנו על ידי רופאי משפחה עם חשד לאי ספיקת כליות, הערכה להשתלת כליה, והם יקבלו טיפולים מיוחדים כגון ברזל תוך ורידי, זריקות אריטרופואטין, דיאטנית, ועוד.
המעקב הרפואי יתבצע על ידי ד"ר פרידה וולף בוגרת בית הספר לרפואה בטכניון. ד"ר וולף התמחתה ברפואה פנימית, נפרולוגיה והשתלות, בבית חולים סאני דאון סטייט בניו יורק, ארצות הברית. לאחר סיום התמחותה המשיכה לעבוד כרופאה בכירה ובנוסף לימדה בבית הספר לרפואה כמשך 5 שנים.
"ניתן לחיות עם מחלת אי ספיקת כליות. חשוב לדעת שניתן למנוע פגיעה בכליות באמצעות שמירה על אורח חיים בריא. אם הכליות נפגעו, לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו, אולם ניתן בהחלט למנוע נזק נוסף לכליות באמצעות טיפול תרופתי מתאים. הטיפול במרפאה הקרובה ישפר את איכות החיים יפחית את שיעור הסיבוכים" סיכמה ד"ר וולף.
קביעת תור למרפאת אי ספיקת כליות מתבצעת בתיאום ובשיתוף רופא המשפחה ולאחר קבלת הפנייה.