עפולה: קבוצת תמיכה לאמהות שילדיהן נפגעו מינית

הקבוצה, בהנחיית שתי נשות מקצוע מטעם מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ועמותת עלם

מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון, פותח בעפולה קבוצת תמיכה חדשה המיועדת לאמהות שילדיהן חוו תקיפה מינית. מדובר בקבוצה מסובסדת שנייה שתיפתח במתכונת זו בעפולה, בשיתוף פעולה בין סניף עפולה של מרכז הסיוע לבין המרכז לטיפול בילדים נפגעים מינית של עמותת עלם בעפולה.
לדברי הגורמים המקצועיים העומדים מאחורי הקבוצה, נדמה כי אחת החוויות הקשות שעוברת אמא לילד שנפגע מינית היא הפגיעה באינסטינקטים האימהיים שלה. פגיעה ביכולת שלה לשמור, להגן, להגיב, לתקן ולטפל. ברגע של פגיעה, בדרך כלל שותפים שניים – הפוגע והנפגע, אך בפועל, מעגלים רבים נפגעים באותו הרגע.
מטרות הקבוצה הן לתת מענה לאותן אמהות שהפגיעה בילדיהן מהווה גם פגיעה בחיק האימהי. לחלוק את הקושי הנפשי של טיפול בילד או ילדה שנפגעו, טיפול בטראומה הרגשית, לשבור את מעגל הסודיות וההשתקה שהרבה פעמים מקשה על אמהות לשתף חברים ומשפחה בעומס הרגש".

• "טיפול בילד נפגע הוא קשה מאוד נפשית להורים"

עו"ד שני אלוני, מנהלת מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון: "הקבוצה הייחודית הזו נפתחת מתוך הבנה שכאשר להורה יש תמיכה נפשית, הוא יכול לתמוך נפשית טוב יותר בילד. מההיכרות שלנו במרכז, טיפול בילד נפגע הוא קשה מאוד נפשית להורים ומלווה לעיתים רבות בתחושות בושה והאשמה עצמית.
בשלב זה הקבוצה מסובסדת ומיועדת לאמהות בלבד בכדי ליצור מרחב נוח ובטוח לחלוק קשיים ולשתף בהתמודדות, אשר פחות מתאפשר בקבוצות מעורבות. אנו מקווים בעתיד לפתוח קבוצה גם לאבות, אשר ללא ספק נפגעים אף הם מהעומס הרגשי."
הקבוצה תתחיל בפעילות בחודש פברואר 2016 ובימים אלו מתמלאים המקומות האחרונים של המשתתפות. לפרטים נוספים והרשמה- תיקי, רכזת סיוע: 04-8641278. הפנייה דיסקרטית