חדש בעפולה: מרכז לחדשנות טכנולוגית

המרכז יתמקד בפעילות בתחומים ובפרויקטים מתקדמים כמו חקלאות, מזון, אגרו-ביו, אגריטק וביו- רפואי

מרכז לחדשנות טכנולוגית יצא לדרך במתחם הקאנטרי קלאב בעפולה והמיקום נבחר בכוונת מכוון קרוב לאזורי התעשייה. על פי תוכניות העירייה עתיד לקום במקום פארק לתעשיות עתירות ידע באזור c2 ורובע יזרעאל.

המרכז יתמקד בפעילות בתחומים ובפרויקטים מתקדמים בהם לעפולה יש גם יתרונות יחסיים, כמו חקלאות, מזון, אגרו-ביו, אגריטק וביו- רפואי. מובילי המיזם סבורים כי הקרבה לבית החולים כמו גם לאסם התבואה של ישראל קרי העמק בו מרוכזים מקורות התבואה והחקלאות של ישראל תהווה תרומה אדירה לממשקים של החממה הטכנולוגית. עם כניסתו של ראש העירייה, יצחק מירון, לתפקיד הוא הציב לעצמו ולעיר מטרה מרכזית להפוך את העיר עפולה למרכז שואב לאוכלוסיה צעירה ואיכותית המבקשת למצוא את השילוב של מקורות תעסוקה והייטק לצד איכות חיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

• המטרה להפוך את עפולה מרכז הייטיק

המרכז כך אומרים בעירייה, הוא רק יריית הפתיחה ושלב אחד בתוכנית ארוכת הטווח שעיקרה הפיכתה של העיר עפולה למרכז הייטק מה שיניח את התשתית בסוף להקמתו של פארק תעשיות עתיר ידע שיהווה מוקד משיכה לחברות הייטק מובילות.

תומר חדד מנכ"ל החברה הכלכלית עפולה שמובילה מטעם עיריית עפולה את הפרויקט אומר: "עפולה מכוונת בדיוק למקום הזה. אנחנו מאמינים שבעוד עשור נוכל לומר שעפולה עשתה את קפיצת המדרגה הגדולה באזור הצפון ונהפוך להיות אחד המרכזים הבולטים במטרופולין הבא בצפון".

בימים אלו מתקיימים מגעים סופיים לקראת כניסת פעילות של מיזמים, מחקר ופיתוח בתחום האגריטק, מזון, חקלאות ורפואה. אירוע הפתיחה הרשמי של החממה יתקיים במהלך חודש מרץ הקרוב בנוכחות שרים, חברי כנסת, בכירי המשק, תעשיינים, אנשי הייטק והנציגות של הממשל הסיני שאחת החברות הסיניות עתידות להשקיע בחממה הטכנולוגית בעיר.