חדש בגלבוע: "מרחב חרודים"

"באמצעות תוכניות הפיתוח הללו אנחנו מצליחים למצות את מרב הפוטנציאל המתקיים בשטח מוגדר, ובמפגש בין ערכי החקלאות, הטבע, התיירות והסביבה", מסביר ראש המועצה, עובד נור. צילום תמונת המחשה: אורי וול

בימים אלה עורכת המועצה האזורית הגלבוע מגוון תכניות מרחביות המבקשות לייצר הזדמנויות פיתוח וצמיחה. בבסיס התכניות הללו עומד הרצון להעצים את הפסיפס האנושי המרכיב את הגלבוע, והן נפרשות על כלל יישובי המועצה והאזורים הטופוגרפיים, כאשר הן מספרות את הסיפורים המקומיים הייחודיים, נותנות להם ביטוי במרחב, כמו גם מקשרות ומחברות ביניהם.

"באמצעות תוכניות הפיתוח הללו אנחנו מצליחים למצות את מרב הפוטנציאל המתקיים בשטח מוגדר, ובמפגש בין ערכי החקלאות, הטבע, התיירות והסביבה", מסביר ראש המועצה, עובד נור. "אנחנו בוחרים ליצר חזון, וביחד עם הציבור, לנהל תהליכים תכנונים העושים איזון ראוי בין פיתוח וצמיחה ובין שמירה על העבר, עם מרקמים של סביבה. זה לא יכול להיות אחרת, ואני מזמין את ציבור הגלבוע לעקוב אחרי הפרסומים ולהשתתף בסקרים סביבתיים ובאירועים הפתוחים לציבור, ובכך להיות שותפים ביצירת מסגרת תכנונית לפיתוח הגלבוע". אומר נור.

בהמשך לדברי ראש המועצה, התקיים השבוע באולם המועצה, כנס ראשון בו נטלו חלק נציגי הציבור מהגלבוע, כאשר על הפרק עומדת התכנית לפיתוח "מרחב חרודים" (שם זמני). הכנס השבוע הוגדר "כסדנת תכנון" למרחב, אליה הוזמנו תושבים הפועלים במרחב כגון- חקלאים, בעלי עסקים מקומיים, תיירנים, אנשי חינוך וקהילה, ונציגי היישובים הסמוכים.

"מרחב חרודים" כולל את כל אזור עמק-חרוד, ובפרט את אזור נחל חרוד, החל מצפונית לתל-יזרעאל ועד לאחר חפציבה בדרום. במרחב הזה ישנם היום שלל פעילויות מסוגים שונים, לרבות פעילות חקלאית, קהילתית, תיירותית ועוד. מטרת התכנית היא קודם כל לטוות את הפעילות והאלמנטים הקיימים לכדי סיפור אחד על מנת למנף את הפעילות באזור על תחומיה, תוך ביסוס המורשת, ויצירת אופק עתידי.