חג שבועות לאניני הטעם: המלצות לגבינות ויין

גבינות ויין – לחג השבועות: כמה טיפים וכללים מנחים לשילובים והתאמות ליינות מאת יקב בוטיק בזלת הגולן: חג השבועות, מסמל את החקלאות ואהבת האדמה. זו העונה הנוחה ביותר לשוטט בין הכרמים, לערוך פיקניק בטבע ולהתענג על השילוב בין טעם הגבינות וארומת היין הישראלי הקייצי.

כמו בהתאמת יין לאוכל, גם כאן אין חוקים, כל שילוב שטעים לכם יכול להתאים. אין ספק, כי הגבינות מוסיפות גוון לטעם היין ומאפשרות לטעמים נוספים להתחזק עם השילוב ביניהם. הגבינות בשילוב היין גם מתעכלות היטב ומעניקות תחושה נוחה.

• קווים מנחים להגברת את חווית הטעמים

הגבינות מחולקות לקשות, רכות, כחולות וגבינות כבשים ועיזים. לגבינות עדינות מתאימים יינות אדומים, לגבינות קשות חזקות- יינות אדומים או לבנים כבדים, לגבינות כחולות- יינות לבנים, לגבינות עיזים- יינות לבנים או אדומים.
החשוב ביותר הוא שהשילוב יהיה טעים לכם. מומלץ מאוד להשקיע בגבינות איכותיות ומשובחות אותם ניתן להשיג ברשתות השיווק ובמחלבות השונות.

• גבינות ברי, קממבר

גבינות בעלות טקסטורה מאוד דומיננטית בחיך ואחוזי שומן גבוהים, (כ-24%-30% אחוזי שומן בדרך כלל), לרוב יתאימו יינות אדומים כמו מאגמה בציר 2015 של יקב בזלת הגולן, יין אדום, פירותי, קל, בלנד של קברנה סוביניון ומרלו.

גבינות עיזים. צילום אבי ולדמן
גבינות עיזים. צילום אבי ולדמן

גבינות צאן קשות, פיקנטיות מעודנות (בעלות 30%-27% שומן) מתאימים יינות אדומים עם טעמים מיוחדים, כמו קברנה סוביניון רזרב בציר 2014 של יקב בזלת הגולן, בעל צבע אדום עמוק, עשיר ומתובל עם נגיעות של שוקולד ופטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה.

• לגבינות כחולות כגון רוקפור

גבינות אלו בעלות חריפות ומליחות גבוהה, שמנות (25% שומן) יתאים ​יין שרדונה רזרב בציר 2016 של יקב בזלת הגולן. יין לבן ללא יישון בחבית​.

• גבינות קשות כגון פרמז'ן, גרוייר ואמנטל

גבינות אלו "אוהבות" ומתאימות יותר ליין אדום. קברנה סוביניון ברונזה בציר 2015 של יקב בזלת הגולן, יתאים במיוחד לגבינות אלו.