חברת הכנסת אורלי לוי ועמרם מצנע בפאנל חברתי מרתק בויצו ניר העמק

כנס חברתי בהשתתפות אישי ציבור התקיים היום בכפר הנוער ויצו ניר העמק- יומיים לפני שיום ללא רעב השלישי יוצא לדרך

כחלק מההכנות לקראת "יום ללא רעב" ה-3 שיתקיים ביום חמישי הקרוב, נערך היום בכפר הנוער ויצו ניר העמק, כנס חברתי תחת הכותרת: "צמצום פערים ומיגור העוני בחברה הישראלית״. את הכנס שהנחה איש התקשורת, עמי כברי, הפיקו שלומי ברטלר ורונן וטורי מהצוות החינוכי של הכפר יחד עם חברי מועצת התלמידים ולקחו בו חלק: מנהלת הכפר אסתי כהן, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ לשעבר עמרם מצנע, יוסי לוי ומונדי חזיזה פעילים חברתיים באזור.
הפאנל שמתקיים בכל שנה, עסק בנתונים המדאיגים שמתפרסמים על ידי המוסד לביטוח לאומי לפיהם: אחד מכל שלושה ילדים בישראל הוא רעב וכל משפחה חמישית חיה למעשה מתחת לקו העוני. ח"כ לוי מתחה ביקורת על מדיניות הממשלה ועל הבירוקרטיה שמסרבלת כל ניסיון לשיפור המצב הקיים. לדבריה ישנו בזבוז משאבים עצום שיכול היה להיות מופנה לטובת טיפול בבעיית העוני, אבל לצערה קשה להזיז דברים כשאין החלטה יסודית של הממשלה להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות.
גם האלוף במיל', עמרם מצנע ציין כי דרושה עבודה יסודית בכדי לשנות את הנתונים בהם הוא נתקל בזמנו כאשר עמד בראשות המועצה המקומית של ירוחם. מצנע הדגיש את הפערים הגדולים שקיימים בין הפריפריה למרכז בכל התחומים כמו: חינוך, תשתיות ורווחה, פערים שמנציחים את ההבדלים הגדולים בין האזורים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מי שפוגשים את המציאות ביום יום, הם יוסי לוי מייסד עמותת: " פת חנה" שמסייעת לנזקקים בעיקר באספקת מזון ומונדי חזיזה שהקים את עמותת : "ואהבת" שעוזרת למשפחות נזקקות. שניהם תיארו בפאנל את האנשים שמגיעים אליהם ומבקשים עזרה. "מדובר במראה עצוב, לא נעים, לפעמים הלב נחמץ לנוכח המצב אליו נקלעו אותם אנשים", כך אמרו והדגישו כי תפקידה של הממשלה הוא לדאוג לאזרחים ולא של אנשים פרטיים כדוגמתם.
בכנס לקחה חלק גם יו"ר ויצו העולמית, פרופסור רבקה לזובסקי שהדגישה את מעמדן המוחלש של הנשים בחברה הישראלית. "יש הרבה מקום לשיפור ועצם זה שאתם, בני הנוער, החלטתם להעלות את המודעות למצב הקיים, זה מגשים את חזונה של תנועת ויצ"ו", אמרה.
במהלך הכנס הנעימה להקת הכפר בניהולה של אפרת סולומון והמפיק המוסיקלי, טל שגב, בשיר: "אני ואתה" של אריק איינשטיין וזכו לתשואות הנוכחים.
לקראת סיום האירוע, ציינו כל המשתתפים את תלמידי ניר העמק ואת העובדה כי יזמו פרויקט חברתי מרשים שנועד לתרום למען האחר.
יצוין כי "יום ללא רעב" ייערך בפעם השלישית ברציפות. ביום זה ימכרו עשרות בתי עסק בעפולה, מגדל העמק ובסביבה, מנות מזון ב-2 שקלים בלבד לכל תלמיד, וזאת כאות הזדהות עם אותם ילדים שידם אינה משגת.