חברי הנהלת המכון הביולוגי בנס ציונה בביקור בויצו ניר העמק

ביקור מכובד של חברי הנהלת המכון הביולוגי בנס ציונה התקיים לאחרונה בכפר הנוער ויצו ניר העמק. הנציגים הגיעו בין היתר לסיור ברחבי הכפר, שמעו על מגוון הפעילויות המתקיימות בו ופגשו את צוות המורים למדעים ותלמידי המגמה.
גולת הכותרת של המפגש הייתה הרצאתה של ד"ר יפית איטח, חוקרת במכון הביולוגי שעסקה ב'היסטוריה של המגיפות בעולם'. דבר, שפעת, אנטרקס, אבעבועות שחורות- הם רק חלק ממגוון רחב של וירוסים שטלטלו את העולם לאורך השנים וגרמו לאנושות להאיץ את המחקר והפיתוח של אמצעי התגוננות, הסבירה ד"ר איטח. "גם את הקורונה אנחנו לומדים ומבינים כיום הרבה יותר טוב, לראייה החיסונים שפותחו במהרה והאופן בו אנחנו מטפלים במאומתים", אמרה לנוכחים וציינה כי מדובר במאבק מתמיד בין בני האדם לטבע.
עוד הסבירה בקווים כלליים על פעילות המכון וחשיבותו למדינה ולסיום ענתה לשאלות רבות שעלו בקרב התלמידים. לפני הפרידה, סיפרה לתלמידים מנכ"לית הכפר אסתי כהן כי אחד מבכירי העובדים במכון- משה אדרי- הוא בוגר ויצו ניר העמק וכי כעת הוא מסיים תפקידו שם ועובר לתפקיד בכיר במשרד ראש הממשלה. התלמידים איחלו לו בהצלחה והודו לאנשי המכון על המפגש המעשיר. "כבוד גדול לארח אצלנו נציגות מהמכון הביולוגי לישראל", סיכמה אסתי כהן. "לא בכל יום נופלת הזדמנות לתלמידי מסלול מדעים לפגוש באליטה של חוקרי הביולוגיה פנים אל פנים ובגובה העיניים ועל ההזדמנות הזאת אני מודה להם".