חברי גרעין "לשם" החלו לפעול בויצו ניר העמק

בשנים האחרונות גאים בכפר הנוער ויצו ניר העמק בנתוני גיוס מחמיאים ביותר בכל הנוגע לשירות משמעותי בצה"ל. בכדי להגיע לאותם נתונים חיוביים, מקפידים בכפר לערוך לאורך כל שנות הלימודים פעילויות רבות המעודדות את השירות המשמעותי בצה"ל.

תחת מסגרת זו, החלו השבוע שני חיילים ושתי חיילות מגרעין לשם של הנחל את פעילותם בקרב התלמידים. ארבעת החיילים המתגוררים במושב דבורה שבשטח שיפוטה של המועצה האזורית גלבוע מגיעים לכפר ארבעה ימים בשבוע.

במסגרת פעילותם הם מעבירים לתלמידי שכבת יא' ויב' ידע רב ואישי בנוגע לשירות בצה"ל, מידע על הצו הראשון, כיצד מתכוננים אליו ומתייצבים לו בצורה המיטבית ועוד מתן מענה לשלל סוגיות שניצבות במציאות חייהם של התלמידים.

• חשיבות רבה למפגשי התלמידים עם החיילים

רונן וטורי, הרכז החינוכי בכפר ואפרת סולומון, רכזת החינוך החברתי שפועלים יחד בשיתוף פעולה עם חברי הגרעין ציינו כי החיילים נכנסים לכיתות ומסייעים להם – הלכה למעשה- בהכנה לגיוס העתידי לשירות צה"ל. ביום שני השבוע התיישבו החיילים למפגש פתוח ופורה עם התלמידים על מחצלות, במדשאות הכפר.

"אנו מוצאים חשיבות רבה הן למפגשים של התלמידים עם החיילים בכלל ולשירות המשמעותי בצה"ל בפרט", סיפרו השבוע וטורי וסולומון, "המפגשים הללו פותחים צוהר עתידי לתלמידים שבשנים הקרובות ילבשו את מדי הזית של צה"ל. אנו בטוחים שלמפגשים הללו יש ערך מוסף רב על החלטות התלמידים בכל הנוגע לשירות הצבאי ולכן אנו מוצאים להם חשיבות רבה כל כך", סיכמו השניים.