זקוקים לתשלום תכוף? דעו את זכויותיכם!

זקוק לכסף לצורך מימון ההוצאות המיידיות והוצאות המחיה לאחר התאונה? ייתכן ומגיע לך תשלום תכוף! מהו תשלום תכוף ובאלו מקרים ניתן לקבלו? על כך, מרחיבה עו"ד שרון גליק בטור אישי

תשלום תכוף ינתן עבור הוצאות רפואיות לעבר שהוציא הנפגע, לרבות הוצאות אשפוז בבית החולים. כמו כן, ינתן תשלום תכוף עבור תשלומים חודשיים להוצאותיו הרפואיות של הנפגע והוצאות מחייתו ומחיית בני משפחתו שפרנסתם עליו או צרכי מחייתם של התלויים בו, עד להחלטה הסופית בעניין הפיצויים- חשוב מאוד לשמור קבלות בגין הוצאות.

• מי יקבל תשלום תכוף?

נפגע בתאונת דרכים עשוי להיות זכאי במקרים מסוימים לקבלת תשלום תכוף, אשר מהווה תשלום מקדמה מסכום הפיצוי הכולל, ויעילותו היא בכך שהוא ניתן עוד לפני הגשת התביעה.

• מקדמה

תשלום תכוף הוא פתרון ביניים מצוין לצרכים המיידים העולים אחרי התאונה, ולכן לרוב ניתן לקבל תשלום תכוף בתקופה של שנתיים לאחר התאונה. למעשה, מטרת התשלום התכוף היא לאפשר לנפגע "לצלוח" את תקופת ההחלמה הראשונית עד להתקדמות ההליך העיקרי. התשלום מהווה מקדמה ובהתאם יקוזז מהסכום הכולל של הפיצוי שיתקבל בעתיד.


מטרה נוספת היא לספק את צרכי הסיעוד של הנפגע, את ההזדקקות של הנפגע לשירותים המיועדים לסייע לו בפעולות יום-יום כמו לבישה, אכילה, שליטת בהפרשות, רחצה וניידות בבית או בהשגחה או בניהול משק הבית


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• אופן הגשת התביעה

על המבקש לשלוח "דרישה לתשלום תכוף", ערוכה לפי טופס הקיים בחוק לחברת הביטוח בדואר רשום, להמתין 60 יום ורק אז להגיש "בקשה לתשלום תכוף" לבית המשפט בצירוף עותק הדרישה.
אם עברו 60 יום מיום שהוגשה הדרישה לחברת הביטוח וזו לא שילמה, הנפגע או התלויים בו רשאים להגיש לבית המשפט בקשה לתשלום תכוף. בקשה זו תוגש בנפרד מן התביעה העיקרית והיא תיתמך בתצהיר המבקש.
תשומת לבכם כי רק בגין אי קיום הפרוצדורה שהסברתי דלעיל עלולה להמחק הבקשה על הסף.

• מטרות התשלום התכוף

מטרת התשלום התכוף היא גם לספק את צרכי המחייה של בני המשפחה התלויים בנפגע התאונה. צרכי המחייה מוגדרים כצרכי מזון, לבוש, מגורים ולימודים.
גם אם הנפגע מת בתאונת הדרכים, עדיין זכאים בן/בת זוגו, ילדיו והוריו התלויים בו לתשלום תכוף לצרכי מחייתם שלהם כמי שהיו תלויים במנוח לפרנסתם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מטרה נוספת היא לספק את צרכי הסיעוד של הנפגע, את ההזדקקות של הנפגע לשירותים המיועדים לסייע לו בפעולות יום-יום כמו לבישה, אכילה, שליטת בהפרשות, רחצה וניידות בבית או בהשגחה או בניהול משק הבית.
היתרון הגדול בתשלום התכוף הוא, שהוא נפסק גם אם קיימת בעיה בהכרה בתאונת כתאונת דרכים ו/או אם לא ברור אם אכן יש כיסוי ביטוחי.

• מה הסכום?

סכום מקדמה שיאפשר לנפגע לחיות כפי שחי לפני התאונה, וזאת בניגוד לפסיקה בגובה הפיצויים עצמם, שהיא שונה לחלוטין ותלויה בגורמים אחרים.
המטרה היא להעמיד את הנפגע במצב בו הפגיעה בו לא משתקת את חייו וחיי התלויים בו, ולא משנה אם הוצאותיו לפני התאונה לא היו סבירות.

• לסיכום

לאור מורכבות הפרוצדורה בבקשה ובשל הצורך לפעולה מהירה ומיידית, מומלץ שלא לפעול לבד בהגשת הבקשה ולהתייעץ בהתאם עם עו"ד.

*אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

משרדנו כאן בשבילכם ועבורכם.
חג עצמאות שמח!

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|