זעם בעירוני עפולה לאחר החלטת האיגוד על העלאת בני הרצליה וחיפה ליגה

בהודעה שהוציאה ההנהלה נמסר כי הם לא מקבלים את ההחלטה מכיוון שההכרעות לגבי העולות הויורדות צריכות להיקבע על המגרש, ובכוונתם לפנות לערכאות המשפטיות. צילום: צחי רייזל

בעקבות החלטת האיגוד לסיים העונה את ליגת המשנה של הכדורסל בארץ- הליגה הלאומית, בהמשך להנחיות משרד הבריאות, כאשר בנוסף קבע איגוד הכדורסל כי שתי העולות לליגת העל יהיו הראשונות בטבלה, בני הרצליה והפועל פרשקובסקי חיפה, ושתי היורדות שנקבעו הפועל ח. מודיעין מגה וא.ס. רמת השרון.
הדבר עורר את זעמם של אנשי המועדון מעפולה, משום שכרגע שתי העולות ממוקמות בצמרת עם 37 נק', ואילו שתי הקבוצות האחרות שנחשבו עם סיכוי ממשי לעלות ליגה, אליצור יבנה במקום השלישי והרביעית עפולה- שתיהן עם 36 נק'. מרחק של ניצחון אחד מהמקום הראשון או השני, טרם הפלייאוף.
אגב, למרות החלטת האיגוד על שתי עולות עכבר בסביבות יוני אשתקד, לא ברור כיצד זה יקרה לאור הסאגה הבלתי נגמרת ביחסים בין איגוד הכדורסל למנהלת ליגת העל סביב ההחלטה שהתקבלה באיגוד כאשר במנהלת  דחו אותה כבר באוקטובר שנה עברה על הסף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאמור לאור הודעת האיגוד היום על סיום הליגה והכרזה על שתי העולות, שעוררה זעם רב במועדון העפולאי שסירב לקבל את ההחלטה, ובעקבותיה התכנסה ההנהלה לישיבה דחופה בסיומה יצאה ההודעה כי תיעשה פניה לערכאות המשפטיות מתוך כוונה לבטל את החלטת האיגוד על סיום העונה ולהנחותו להתיישר עם מרבית הליגות בספורט שהחליטו בינתיים להקפיא את העונה עד לאחר חג הפסח.
בהודעת המועדון נמסר כי "אנו לא מקבלים את ההחלטה. הנהלת הקבוצה התכנסה לאחר קבלת ההחלטה התמוהה והחליטה לפנות לערכאות משפטיות על מנת שהכרעות לגבי העולות והיורדות מהליגה הלאומית יקבעו על המגרש ולא בשום פורום אחר. ההחלטה תמוהה שבעתיים מכיוון שבליגות האחרות הוחלט על הקפאה עד אחרי פסח.
לדעתנו הן החלטת משרד הבריאות המאפשרת אימונים ללא מגע והן ההחלטה לחכות עד לאחר פסח בליגות הנוספות מגבות את בקשתנו לסיים את העונה בצורה ספורטיבית. גם הטענה לגבי הזרים אינה רצינית משום שמצד אחד, הזרים בקבוצתנו מבינים את המצב הכלל עולמי ומוכנים להמתין. מצד שני הליגה שמתהדרת בהיותה הליגה של הכדורסל הישראלי יכולה להגיע לשלבי הסיום ללא זרים על טהרת השחקן הישראלי."
בעפולה שבו וקראו להנהלת האיגוד לחזור בה מהחלטתה, ולקבוע את שתי העולות והיורדות בהכרעה ספורטיבית.