"זו שליחות": תכירו את המנהלת מ"כללית" בגבעת המורה

אני אוהבת לעבוד כרופאה. חשוב לי שהמטופלים יצאו מהמרפאה בריאים ומחייכים", אומרת ד"ר אלכסנדרה ורז'ביצקי

"מגיל מאוד צעיר, אהבתי לעזור לאנשים. כבר כשהתחלתי לעבוד בתור סטאז'רית במחלקת המיון במרכז רפואי העמק, הבנתי שאני רוצה ללוות את המטופלים ולהיות איתם בקשר רציף. זה הרגע שהחלטתי להתמחות ברפואת משפחה . אני לא מתחרטת על ההחלטה הזאת" שיתפה ד"ר אלכסנדרה ורז'ביצקי, מנהלת מרפאת כללית גבעת המורה ורופאה בכירה במרפאת כללית במגן שאול.

ד"ר ורז'ביצקי מתגוררת בעפולה, נשואה אמא לשלושה ילדים: בן 19, 14 ו – בת 4, מדריכה סטודנטים ומתמחים, מעבירה קורסים למתמחים במחלקת רפואת משפחה מחוז צפון ובימים אלה היא מתמחה בקורס ייחודי במחלת הסוכרת באוניברסיטת תל אביב.
"בעיני, רפואה זה אחד מהמקצועות הכי יפים שקיימים. זה שליחות. במקצוע הזה, במיוחד ברפואת משפחה, הרופא הוא לא רק רופא, אלא עובד סוציאלי, מטפל אישי של המשפחה, היחיד שמחבר את הטיפול הרפואי למטפל ומלווה את כל המשפחה. המטופל לעיתים לא בא רק לקבל טיפול אלא בא כדי לקבל יחס אישי".
"גבעת המורה מאוד גדלה, התפתחה ובאופן טבעי גם המרפאה. במרפאת כללית גבעת המורה עובדים 13 אנשי צוות מהשורה הראשונה ונותנים מענה רפואי מקיף ומקצועי לתושבי המקום. במרפאה ניתנים שירותי רפואת משפחה וילדים, שירותי סיעוד, שירותי עבודה סוציאלית, שירות לליווי הריון ובית מרקחת בזמינות גבוהה. הטיפול במרפאה, נעשה תמיד באווירה ביתית וחמימה. בתור רופאה במרפאה נתקלתי בהרבה פציעות ומקרים של עזרה ראשונה שהצלחנו לטפל במקום ולהציל חיים או למנוע מהמטופל נסיעה לבית חולים. אני אוהבת לעבוד כרופאה ורואה בתפקיד שליחות אישית ומחייבת. חשוב לי שהמטופלים יצאו מהמרפאה בריאים ומחייכים", סיכמה בהתרגשות ד"ר ורז'ביצקי.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|