זוכרים: תערוכת אמנות וספר ינציחו את חללי העיר עפולה

בימים אלה מאוגדות היצירות לספר זיכרון מרגש הפורט על נימי הנפש והרגש של כל מי שלקח בו חלק והוא כולל תקציר אודות החלל ועל היצירה שנוצרה להנצחתו

עיריית עפולה בשיתוף רשת המתנ"סים 'שחקים' ובית 'יד לבנים' מפיקות בימים אלה ספר הנצחה המבוסס על תערוכה שבה הוצגו יצירות אמנות שיצרו אמנים בני העיר והסביבה שליוו בשנה האחרונה עשר משפחות שכולות במסגרת פרויקט מרגש הנושא את השם "קהילה יוצרת וזוכרת".
בחודשים האחרונים יצא לדרך פרויקט נוסף תחת השם 'קהילה יוצרת וזוכרת' במסגרתו אמנים מקומיים נפגשו עם משפחות שכולות בעפולה שהסכימו להשתתף בפיילוט ראשון מסוגו והנציחו את בניהם ובנותיהם שנפלו על משמרתם ובעת מילוי תפקידם.
במהלך המפגשים האמנים הכירו את החלל באמצעות עדויות, תמונות, מכתבים, סיפורים וזיכרונות, וכך, לאחר שנחשפו יותר אודות חייו ותחביביו של החלל, גיבשו יחדיו את הרעיון שעל פיו "נולדה" היצירה החדשה המשקפת את דמותו של החלל באמצעות ציור, פיסול או יצירות קרמיקה וכדומה שהוצגו בתערוכה מרגשת שהתקיימה בבית 'יד לבנים' בהשתתפות ראש העיר אלקבץ, ראשי 'יד לבנים' הארצי והמקומי, המשפחות השכולות והאמנים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בימים אלה מאוגדות היצירות לספר זיכרון מרגש הפורט על נימי הנפש והרגש של כל מי שלקח בו חלק והוא כולל תקציר אודות החלל ועל היצירה שנוצרה להנצחתו. אחת המשפחות השכולות שהשתתפו במיזם היא משפחת פרץ מעפולה ששכלה את בנה אברהם פרץ ז"ל שנפל במלחמת יום כיפורים. אחיו, דודו אמר: במסגרת המיזם הכרנו את האמנית אילנה גבאי ממרחביה.
במהלך המפגשים סיפרנו על חייו ומותו של אחינו וחשפנו בפנייה מכתבים אישיים ששלח במהלך מלחמה ובאחד מהם כתב 'כמה טוב להחזיק עט ביד ולא רובה' וממשפט זה נולד המיצג המרגש המשקף את נפשו הרגישה של אחינו ז"ל. תודה לאילנה גבאי ולכל העוסקים בדבר על היוזמה המרגשת".

את הפרויקט המרגש שעתיד להתקיים מעתה מדי שנה הובילו מנכ"ל רשת 'שחקים' דניאל בן ומשה מרציאנו יחד עם הנהלת 'יד לבנים' בראשות היו"ר ניסים אוחיון שיחד ליוו את המשפחות שפתחו לאמנים באמצעות הפרויקט צוהר לנפשם הכואבת ואפשרו לאמנים ליצור ולהנציח את זכר יקיריהם.