זוכרים את רבין, שומרים על הדמוקרטיה

טקס הזיכרון לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל התקיים בביה"ס "יערת העמק" במעמד ראש העיר אלי ברדה שאמר: "חוסר הסבלנות לאחר ולדעותיו לצד התלהמות והסתה ברשתות החברתיות ומעל כל במה מהווה סכנה לדמוקרטיה"

שני עשורים חלפו מאז שנרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז"ל. לרגל יום הזיכרון השנתי וציון 20 שנה למותו, התקיים בביה"ס "יערת העמק" טקס, שהובילה המורה ניצה אמסלם בשיתוף מועצת התלמידים, בו הוצגו תולדות חייו ומשנתו של יצחק רבין ז"ל.|


הטקס במעמד ראש העיר אלי ברדה, מ"מ ראש מינהל החינוך מלי אליגוב, אתי שושני שפרלינג יו"ר וועד מנהל בית "יד לבנים"  ויו"ר הנהגת הורים אורית הרוש, נפתח בדבריו של מנהל ביה"ס אילן יצחקי שאמר "יום הזיכרון הזה הוא יום של חשבון נפש אישי, לאומי ויום של התחייבות מחודשת לקיים בתוכנו את חובת היסוד של כל חברה דמוקרטית – כיבוד דעתו של האחר, גם כשהיא נוגדת את דעתנו שלנו".


ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה קרא לגלות אפס סבלנות לאלימות, לקיים דיאלוג מכבד ולגלות סובלנות כלפי דעותיו של האחר. "יום הזיכרון הזה מחייב חשבון נפש דמוקרטי כדי לשמור על ארצנו כדמוקרטיה במיוחד לאור העובדה שהאקלים הפוליטי והציבורי היום דומה למה שהיה לפני עשרים שנה.
אל לנו להסכים להסתה ולהתלהמות המתקיימת ברשתות החברתיות, אל לנו לעבור לסדר היום להתנהגות של חוסר כבוד לאחר ולשונה ולכן על המנהלים, המורים וההורים להקפיד, הלכה למעשה, על ערכים אלו התואמים למשנתו של רבין ז"ל".