זוכרים את עומר

במושב אליקים נחנך מבנה מרכזי לזיכרו של הלוחם עומר טביב ז"ל שנהרג במבצע שומר חומות. צילום דובר צה"ל

מבנה מרכזי בבית הספר 'קשת התקווה', אשר נקרא על שמו של לוחם הנח"ל סמ"ר עומר טביב ז"ל שנהרג במבצע שומרי החומות, נחנך היום במושב אליקים, מקום מגוריו של טביב.
הטקס המרגש נערך במעמד בני משפחתו של עומר ובראשם הוריו טלי ואמיר ואחיו יגל, סגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי וחבריו לנשק של טביב ז"ל ובתוכם מח"ט הנחל אל"מ אורן שמחה ומג"ד 931 סא"ל שראל סבג, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו ומנכ"ל המועצה אברהם אזולאי.
עומר ז"ל נולד וגדל באליקים, היה ידוע בחוש ההומור ושמחת החיים שלו, היה פעיל בבני עקיבא, תלמיד מצטיין, שחקן כדורמים מוכשר ואוהד מושבע של מכבי חיפה. בשירותו כלוחם התבלט מייד והיה חייל מצטיין. הוא נהרג זמן קצר לפני שחרורו כאשר טיל נ"ט פגע ברכב בו שהה ביחד עם חברו לגדוד 931 של הנח"ל. טביב ז"ל למד בבית הספר קשת התקווה, המשלב בין דתיים לחילונים אשר נפתח בתחילת שנת הלימודים במבנה החדש במושב אליקים.

הוריו של עומר טביב עם ראש מוא"ז מגידו חולבסקי. צילום מוא"ז מגידו
הוריו של עומר טביב עם ראש מוא"ז מגידו חולבסקי. צילום מוא"ז מגידו

אימו של עומר, טלי הודתה למועצה על קריאת המבנה על שם בנה ואמרה כי מדובר במעשה מחזק לדעת שדורות של תלמידים יכירו ויוקירו את זכרו של בנה.
סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר: ״אני מרכין ראש מצער על עומק הכאב של משפחתו של עומר טביב ז"ל. כאן היום בבית ספר "קשת תקווה", אנחנו זוכים ביחד להנציח את זכרו של עומר שנפל במהלך מבצע "שומר החומות" כאשר הגן עלינו, תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל. אני מקווה שבמקום הזה, דורות של תלמידים יזכרו וילמדו את סיפורו של עומר וימשיכו בדרכו המיוחדת, דרך הסובלנות והחיוך, דרך הרעות והאחריות החברתית".
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי אמר בטקס: "אנחנו מנציחים היום את זכרו של עומר היקר בקריאת מבנה מרשים בבית הספר החדש "קשת התקווה" על שמו. כאן ב"קשת התקווה" עומר למד והתחנך. כאן במושב הנפלא הוא גדל, בגר, שיחק והתעצבה דמותו הנפלאה. ראוי מאוד שננציח את זכרו בלב המושב בתוך בית הספר ובמבנה מרשים. נזכור את עומר היקר תמיד, נמשיך להזכיר אותו ויחד עם המשפחה היקרה להנציח את זכרו. יהי זכרו ברוך".