זוכרים את דני: לוחמי אש רצו מעפולה לאנדרטה בכרמל

"בעקבות עמק 9": שלושה לוחמי אש שחזרו את הדרך של דני חייט ואורי סמנדייב ז"ל – מעפולה, דרך שדות העמק עד לאנדרטה בכרמל

מחווה מרגשת של שלושה לוחמי האש הובילה לפני מספר ימים למסע לאורך כ-45 קילומטרים, בעקבות "עמק 9", הכבאית שהובילה את דני חייט ואורי סמנדייב ז"ל, לכרמל, שם מצאו השניים את מותם באסון הטרגי. המחווה הנוכחית מצטרפת לשלל פעילויות הנצחה שנערכו ונערכות לזכרם של שני לוחמי האש המוערכים.

במסגרת המחווה שלושה לוחמי אש, שניים מהם אולטרא – מרתוניסטיים, שחזרו את הדרך שעשו חייט וסמנדייב – מעפולה, דרך שדות העמק עד לאנדרטה בכרמל. טרם יציאתם למסע, קיבלו השלושה בתחנת הכיבוי בעפולה את ברכת הדרך ממודי ובת שבע חייט, הוריו הנרגשים של דני.

הוריו של דני יחד עם הרצים לפני  היציאה לדרך
הוריו של דני יחד עם הרצים לפני היציאה לדרך

• "הזיכרונות מהשריפה ליוו אותנו"

השלושה, סמל ראשון אייל משאש, סמל ראשון אורון דמרי ומריאנו פאר סיפרו: "מתוך רצון להנציח את זכר חללי השריפה בכרמל, יצאנו לריצה במסלול נסיעתם האחרונה של חברינו דני ואורי ז"ל מתחנת עפולה – לאנדרטה לזכר הנספים -דרך העמק ונקודות בהם פעלו בשריפה בכרמל.
הכוונה הייתה להעלות על נס את זכרם של אלו שמסרו את נפשם במילוי תפקידם ואת הערכים שהותירו בידינו – דבקות במשימה וערך החברות ושותפות לדרך. באנדרטה ערכנו טקס קצר והתייחדות עם זכרם מתוך כוונה להפוך את האירוע למסורת בה נציין בכל שנה את האירוע ולהעלות את המודעות לפועלם של לוחמי האש, שמירה על ערכי טבע ונוף, פעילות גופנית והנצחת זכרם של הנופלים.

שניים מלוחמי האש במהלך המסע
שניים מלוחמי האש במהלך המסע

התחלנו מסורת שתימשך גם בשנים הקרובות. אנו מודים להוריו של דני ז"ל שכיבדו אותנו בנוכחותם המרגשת ולכל מי שנתן מעצמו להצלחת המשימה. הזיכרונות מהשריפה ליוו אותנו וככל שטיפסנו במעלה ההר נזכרנו בתחושות ובתמונות מהשריפה, הימים ללא השינה, הלהבות והחורבן, האובדן – כל זאת לצד האחווה והרעות, הדבקות במשימה והגאווה הגדולה בלהיות לוחם אש.
כל אחד מאיתנו נזכר בחלקו באירוע מכונן זה וכמובן בחברינו שאינם איתנו. שנה הבאה נחזור ונעלה לזכרם שוב – חזקים וטובים יותר".

רצי המרתון בשדות העמק
רצי המרתון בשדות העמק