זה רק תרגיל: קרון ברכבת העמק עולה באש

כוחות הכיבוי וההצלה הובילו תרגיל יחד עם כוחות משטרתיים וצוותים של מד"א גלבוע. בין התרחישים שתורגלו: כיבוי קרון בוער, חילוץ קרון רכבת שעצר על גשר במסילה ופינוי פצועים במנהרה אפופת עשן. צילום: ניב פייס

ביום שני השבוע נערך תרגיל רחב היקף של כבאות והצלה בשיתוף רכבת ישראל, מד"א, משטרת ישראל, עיריית עפולה, מועצות אזוריות ועוד על תוואי מסילת הרכבת בכניסה לעפולה, ובסמוך למושב בלפוריה בעמק יזרעאל. במהלך התרגיל לוחמי האש תרגלו מספר תרחישים כגון: כיבוי קרון בוער, חילוץ נוסעים מגובה ועוד. בעקבות התרגיל נרשמה תנועה ערה של רכבי כיבוי באזור. התרגיל בוצע כחלק מהמוכנות של לוחמי האש לקראת הגעת רכבת העמק.

• "המטרה היא לתרגל תרחישים, עם עלייתה למסלול של רכבת העמק"

צביקה יעקובוב, דובר שרותי הכיבוי וההצלה באזור אמר השבוע כי הוא מברך על שיתוף הפעולה עם כלל הכוחות בתרגיל שהסתיים בהצלחה.
מפקד תחנת כיבוי עפולה טפסר משנה מיקי כהן הוסיף: "כ-180 משתתפים מכל כוחות ההצלה, בהם כיבוי, משטרה ומד"א לקחו חלק בתרגיל המורכב. להם חברו כוחות מהמועצה האזורית עמק יזרעאל ומיחידת המתנדבים שלנו.
התרגיל נוהל על ידי תחנת עפולה ילד עם סיוע של המחוז הצפוני בשירותי הכיבוי וההצלחה. המטרה היא לתרגל תרחישים, עם עלייתה למסלול של רכבת העמק במהלך חודש אוקטובר הקרוב. במהלך התרגיל הכוחות למדו ותירגלו כיצד להיערך ולפעול במקרה של אירועים חריגים שמתרחשים על נתיבי רכבת העמק. בין היתר בוצעו תרגילים של כיבוי בשטח פתוח, חילוץ מגובה של גשר בגובה של 9 מטרים, חילוץ מקרון בוער ועוד.

תרגול חילוץ נוסעים מקרון רכבת העמק באחד הגשרים
תרגול חילוץ נוסעים מקרון רכבת העמק באחד הגשרים

לצורך החילוצים עשינו שימוש באומגות, מנוף כיבוי וכן בוצע תרגול של יחידת היל"מ של כיבוי, היחידה שנועדה לפעול בעת שנדרשים חילוצים מיוחדים".
במהלך התרגיל בוצע הליך של פינוי פצועים מדומים שחלקם אופרו במיוחד וכוחות של מד"א גלבוע פינו אותם, כל אחד בהתאם לחומרת פציעתו. חלק מהפצועים פונו "לכאורה" על ידי טייס מסוק מוטס של מד"א, שלקח אף הוא חלק בתרגיל, לצד המסוק המשטרתי שסייע לכוחות בשטח.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עוד תמונות מתרגיל חילוץ לכודים בקרון רכבת העמק: