"זה כיף לעיניים וללב לראות את ההצלחה של הבוגרות שלנו"

היא התחילה לעבוד לפני כשני עשורים בפינה צדדית במספרה בעפולה והיום היא מנהלת את "נייל סטודיו", מרכז משגשג בבירת העמק שמכשיר מאות נשים מקצועיות בעולם היופי. אתר עמקניוז חושף את סיפור ההצלחה המרגש של טל חנו שעומדת בראש המרכז, "חשוב לי להוביל את התלמידות להעצמה נשית ולעצמאות כלכלית", היא אומרת. צילום: שיר רותם

בכדי לחשוף את סיפורה המרשים והמעצים של טל חנו, הבעלים ומנהלת סניף "נייל סטודיו" בעפולה חובה לשוב במנהרת הזמן שני עשורים אחורה. בתקופה דאז, חנו, 40, נשואה באושר לשי ואם לארבעה ילדים החלה לגשש ולפלס את דרכה בעולם היופי מ"פינה" קטנה ששכרה במספרה בעיר.

כיום היא מנהלת את הסניף ביד רמה, יחד עם ארבע עובדות שלהן היא מוצאת מקום מרכזי בהצלחה שלה. "אחרי הדרך שעשיתי כעצמאית במשך כעשור שנים, החלטתי לפתוח את נייל סטודיו", מספרת טל, "הוא נחשב לאחד ממרכזי ההדרכה החדשים של הרשת ופועל בפיקוח התמ"ת. במסגרת פעילות הסניף פועלים יחדיו מרכז שיווק לציוד, מכשור ומוצרים בתחום בניית הציפורניים, מניקור ופדיקור רפואי וגולת הכותרת- מרכז הדרכה והכשרה מקצועי".


“מבחינתי לצוות שלנו יש חשיבות רבה לאין שיעור. כולנו מדברות באותה שפה, באותו קו וזה נוכח אצלנו בצורה מובהקת. אני תמיד אומרת לכל מי שסביבי שלולא הצוות שלנו – הסניף הזה לא היה מתקיים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התחושה הראשונה שנכנסים בשערי המקום הוא של בית, בית בו מגשימים חלומות, "אנחנו עובדות קשה שתהיה פה הרגשה של בית- הלכה למעשה", אומרת טל בראשית הראיון, "אחת המטרות המרכזית שלנו היא להוביל להעצמה נשית ולעצמאות כלכלית בקרב כל אותן מאות נשים שלמדו פה לאורך השנים ולומדות אצלנו בעת הנוכחית. חשוב לנו שהן יתפתחו, יתקדמו וינהלו קריירה מרשימה במקצועות הטיפוח והיופי ובשביל זה אנחנו כאן עבורן, גם במהלך תהליך הלמידה, אבל חשוב לציין שגם בתום הלימודים".

בנייל סטודיו לומדות נשים במנעד רחב של סטטוסים: החל מחיילות משוחררות, נערות לפני צבא, צעירות תושבות עפולה והעמק שמחפשות מקצוע פרקטי לחיים, נשים המעוניינות בהסבת קריירה, נשים נשואות עם ילדים קטנים שרוצות לנהל קריירה מהבית לצד גידול הילדים, נשים עם טאצ' אומנותי בפנסיה שמעוניינות בהכנסה נוספת לצד הגשמה עצמית – ונשים שפשוט מעוניינות ללמוד כתחביב- ולרכוש מקצוע נוסף לחייהם.

מהם הקורסים המובילים בנייל סטודיו?

"בנייל סטודיו מוצעים מגוון קורסים בתחום היופי- והם מתקיימים בקבוצות קטנות ואיכותיות, עם מורות מובילות ובעלות ניסיון רב בהדרכה. אנחנו מאוד מאמינים בתוכניות הלימוד המובנות שלנו שמובילות את הבוגרות שלנו להצלחה רבה. כל תלמידה יודעת את הדרישות בקורס, מה החומר הנלמד ואיך מבצעים כל תהליך או טכניקה כזו או אחרת. הקורס המבוקש, המוביל והנחשב ביותר אצלנו הוא בניית ציפורניים ולצידו גם מניקור פדיקור, לק ג'ל, עיצוב גבות, איפור קבוע, מיקרו בליינדינג ועוד".


"הכוח של "נייל סטודיו" זה הידע. אנחנו הרשת הכי ותיקה בישראל עם הפריסה הכי נרחבת. הכיתות שלנו קטנות, איכותיות ואינטימיות, מה שמביא ללמידה ברמה הגבוהה ביותר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"אנחנו מקפידים שכלל המוצרים יהיו עם תו תקן"

בנייל סטודיו גם חנות מעוצבת, צבעונית ונעימה ובה מרכז שיווק למקצועיות וגם לנשים שמעוניינות לרכוש מוצרים מקצועיים ואיכותיים, “יש לנו כאן בחנות מגוון עצום של תכשירים, לקים, ריהוט, מכשור מקצועי ציוד נוסף שנשות המקצוע שלנו והבוגרות צריכות כשהן יוצאת לדרך עצמאית", מסבירה טל, “אנחנו מקפידים שכלל המוצרים יהיו עם תו תקן והכי חשוב באישור משרד הבריאות. אלו מוצרים שאני מכירה ועשיתי בהם שימוש. ככה מתקבל הטיפול הכי טוב והכי מקצועי".

את המרכז מנהלת טל, אבל לצידה גם צוות וותיק ואדיב שלדבריה יש לו זכויות רבות בהצלחה, “מבחינתי לצוות שלנו יש חשיבות רבה לאין שיעור. כולנו מדברות באותה שפה, באותו קו וזה נוכח בנייל סטודיו בצורה מובהקת. בדרך הזו התלמידות חשות חלק ממשפחה גדולה, ולכן הן גם תמיד מרגישות בנוח לפנות אלינו בכל שאלה. לשמחתי הצוות שלנו עובד בשיתוף פעולה מלא והרמוני ואני תמיד אומרת לכל מי שסביבי שלולא הצוות שלנו – הסניף הזה לא היה מתקיים".

צוות נייל סטודיו בעפולה
צוות נייל סטודיו בעפולה

מה מבדל ומייחד את נייל סטודיו?

"הכוח של "נייל סטודיו" זה הידע. אנחנו הרשת הכי ותיקה בישראל עם הפריסה הכי נרחבת. הכיתות שלנו קטנות, איכותיות ואינטימיות, מה שמביא ללמידה ברמה הגבוהה ביותר, עם תוכנית עשירה ומגוונת והקפדה יתרה על התוכן המקצועי והמעודכן ביותר לתלמידות. כמו כן יש מענה ישיר לכל תלמידה, ולצד זה גם תמיכה לאורך כל תקופת הלימודים, יד ביד. אם תלמידה צריכה עוד שיעור חיזוק או תגבור היא תקבל אותו בשמחה ללא עלות נוספת. בתום הלימודים התלמידות יוצאות מאיתנו עם מקצוע שיכול להוביל אותן להצלחות בכל מה שקשור לעצמאות כלכלית ובטחון תעסוקתי. במקביל, הקורסים שלנו מפוקחים על ידי משרד העבודה והתעשייה שדורש תנאי קבלה מוקפדים וגבוהים. הפיקוח גם דורש מורים מקצועיים מהשורה הראשונה עם הכשרה וניסיון. התעודה הזו מאפשרת להן להיות מבוטחות על ידי חברות הביטוח וגם להיות מסווגת כאשת מקצוע. כך הן מופנות על ידי שירות התעסוקה לעבודות במקצוע".

"אי אפשר להישאר מאחור"

אנחנו פוגשים את טל במרכז ביום בו הסתיים בהצלחה עוד קורס בניית ציפורניים. את הקשר ההדוק בינה לבין הבוגרות והמורה בכיתה קשה לפספס. בזמן שהיא מחלקת להם בגאווה רבה תעודות גמר, היא כבר מדברת איתן על העתיד, מחדירה בהן מוטיבציה וגאוות יחידה ומדגישה בפניהן את הצורך להשתלם בעתיד, “התחום בו אנו עוסקות מתחדש כל הזמן ויש בו טרנדים. אי אפשר להישאר מאחור ומי שלא תרכוש ידע לא תצליח ותישאר ללא לקוחות", אומרת טל, “פה נכנס יתרון גדול של נייל סטודיו כשאנחנו מקפידות לקיים השתלמויות על בסיס קבוע, במטרה להעשיר ולהרחיב את הידע המקצועי של הבוגרות שלנו. מנקודת ראותי ההדרכות הן חובה, לא פחות מכך. בעולם של רשתות חברתיות ואוטוסטראדת מידע, הלקוחות שלנו כבר יודעות מה הן רוצות לפני נשות המקצוע. לכן המטרה היא לרכוש ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו לתלמידות לעשות כל טיפול שהלקוחות רוצות. אני מאוד שמחה לראות את הבוגרות שלנו מגיעות פעם בשבוע להשתלמות, כל פעם בנושא אחר. כך התלמידות לומדות, מתפתחות, מרחיבות את מעגל הלקוחות הפוטנציאלי שלהן ומעבר לזה זה גם מפגש מהנה, שובר שגרה, בו הן נפגשות עם קולגות, נחשפות לרעיונות חדשים ועוד. דרך ההדרכות אנו רואים את ההתפתחות של אותן מקצועיות והערך המוסף של ההשתלמויות הללו הוא שהתלמידות חשות שתמיד יש מישהו מאחריהן בכל הנוגע להתמקצעות".

טל ביחד עם תלמידות אחד הקורסים
טל ביחד עם תלמידות אחד הקורסים

האם את מזהה שינוי בכל הנוגע לכניסה של גברים לעולם טיפוח והיופי?

"בשנים האחרונות אני בהחלט מזהה כניסה של גברים לכל עולם המקצועי של הטיפוח והיופי, כבוני ציפורניים וכאלה שעוסקים במניקור ופדיקור. בהתחלה הם קצת מובכים, אבל אט אט הם יותר ויותר מתעניינים בכל מה שקשור לטכניקות ולמידה. אני גם מזהה המון כשרון בקרב אותם גברים שבאים ללמוד אצלנו ולפעמים הם מקצועיים יותר מנשים. זה מדליק לראות את זה, נשים מסתקרנות מאיש מקצוע מהתחום הזה וכשרואים שיש גם הצלחות אז זה בכלל מושלם ומספק".


אני תמיד נמצאת עבור המשפחה שלי. אני גם מאמינה שכל אישה בישראל יכולה להיות גם אמא טובה וגם לנהל קריירה מצליחה. היא רק צריכה לרצות ולהאמין בזה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אני חושבת שאני הדוגמא הכי טובה עבור התלמידות שלומדות אצלנו"

לאורך השנים האחרונות יצאו מ"נייל סטודיו" מאות בוגרות מקצועיות שהשתלבו היטב בענף וצברו להן קהל לקוחות קבוע. לדברי טל, הנתונים הללו מעניקים לה תחושת סיפוק עצומה שקשה להסבירה במילים, “סיפורי ההצלחה הם רבים ואני נתקלת בהם מדי יום ביומו במפגש עם התלמידות, בשיחות עם הלקוחות שלהן ובתגובות המחמיאות שהן מקבלות ברשתות החברתיות. המוטו שלנו הוא להוביל את מהעצמה נשית לעצמאות כלכלית ופה כל התהליך נובט וצומח, שלב אחר שלב. אני מזהה את אותן נשים די מבולבלות כשהן נכנסות בשערי נייל סטודיו, אחרי שעבדו שנים רבות באותו מקצוע והחליטו שהן רוצות שינוי או צעירות שבאות אלינו עם ידע מאוד מצומצם. אחרי הדרך שהן עוברות איתנו הנשים הללו שונות לגמרי, הן מלאות עוצמה, ביטחון והכי חשוב ידע וכישורים שניתנים להן אצלנו. אלו נשים שהלכו עם הלב שלהן, נשים שמגשימות את עצמן ואני מעריכה מאוד את האומנות שלהן. זה כיף לעיניים וללב לראות את ההצלחה של הבוגרות שלנו. אני חושבת שאני הדוגמא הכי טובה עבור התלמידות שלומדות אצלנו ולכן אני תמיד מספרת את הסיפור שלי, איך התחלתי את הדרך שלי. אני כל הזמן רואה את טל התלמידה. חשוב לי שהן יידעו שאני הייתי בדיוק במקום שהן נמצאות היום. צמחתי והתפתחתי תוך כדי עמידה באינספור אתגרים – אבל כך גם ההצלחה הכי מתוקה ומוערכת. אני באופן אישי נכנסתי לעולם הזה מתוך האומנות של המקצוע – וכך אני גם מבינה את הראש של התלמידות שלומדות אצלנו ואיך להוביל אותה לכיוון הנכון".

בוגרות קורס ציפורניים יחד עם טל וצוות "נייל סטודיו"
בוגרות קורס ציפורניים יחד עם טל וצוות "נייל סטודיו"

איך את מצליחה לנהל עסק משגשג לצד היותך אמא לארבעה ילדים?

"האמהות זה קורס בפני עצמו. צריך לדעת ל'נגן' בהרמוניה על כל הכלים אבל לשמחתי אני מצליחה. יש פה גם פונקציה של ניסיון ותמיכה מדהימה מכל המשפחה ומבעלי שתמיד תומך, עוזר ומפרגן, וכך גם הילדים. אני חושבת שיש פה גם ערך מוסף כשהילדים רואים את הנחישות שלי להצליח, את המחוייבות שלי לעסק, לעובדות ולתלמידות. זה מכין אותם לחיים וכך הם רואים מהי הדרך הנכונה להצלחה וגם שחלומות מתגשמים. בכל מקרה אני תמיד שם עבור המשפחה שלי. אני מאמינה שכל אישה בישראל יכולה להיות גם אמא טובה וגם לנהל קריירה מצליחה. היא רק צריכה לרצות ולהאמין בזה".

היום, למרות שהיא עומדת בראש המערכת, ממשיכה טל לטפל בלקוחות שלה שמטופלות אצלה כבר שני עשורים, "אני פחות פנויה לזה", היא מודה ואומרת בחיוך, "שם אני נחה, אבל משם צמחתי וחשוב לי להיות בעניינים. אני לא יכולה להתנתק מזה וגם בעתיד אעשה זאת מהסיבה הפשוטה שאני אוהבת לטפל ולהיות באינטראקציה אישית עם הלקוחות שלי. אין דבר שאני אלמד לא לפני שאני ניסיתי והתמקצעתי בעצמי. חשוב לי להיות מוכנה לכל שאלה של התלמידות ולתת להם מענה מקצועי ומדוייק".

מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?

"חלומות תמיד יש, ותמיד יש לאן להתקדם ולשאוף. כרגע אני כאן עבור נשות הצפון בכדי לסייע להן לפתח קריירה, להעצים אותן ולעזור להן בדרך לעצמאות כלכלית. אנחנו כאן עבורן ולדעתי הכוח הנשי הוא הכוח המנצח. ברמה האישית נייל סטודיו זה מפעל חיי".

 טל חנו
טל חנו

טיפים מלאי "חן" להצלחה

 

  • תמיד תקשיבי ללב שלך. אם את אוהבת תחום כזה או אחר ואת טובה בו, תעסקי בו. הכי חשוב לקום בבוקר ולעסוק במשהו שאת אוהבת. 
  • אין דבר העומד בפני הרצון. הכי קל לומר שיש הרבה נשים שעובדות במקצוע וקשה להתפרנס. אז מה אם יש מלא? את הכי מיוחדת. ברגע שתהיי טובה אין סיבה שלא יגיעו אלייך. 
  • תמיד תזכרי שיש מלא ידיים ורגליים שצריך לטפל בהם. 
  • כשעובדים באהבה היומן מתמלא. 
  • חשוב שתהיי בזכות עצמך, תפרנסי את עצמך, תלמדי, כי ידע זה כוח.

 

 

 

 

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|