זהירות! החלה עונה עונת הרחצה: אדם נפצע בכינרת, צעיר טבע בזוויתן

גבר כבן 32 נחבל נפצע בצלעותיו ככל הנראה בפעילות אתגרית בכינרת, צפונה יותר צעיר כבן 23 טבע בבריכת המשושים בנחל הזוויתן. המחשה: תיעוד מבצעי מד"א

עונת הרחצה נפתחה לא מכבר ועמה סכנות הטביעה ותאונות השיט. בכינרת נפצע אדם ככל הנראה במהלך בילוי בספורט ימי. בשעות הבוקר המאוחרות, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן, על גבר שנחבל בכינרת ככה"נ במהלך ספורט ימי, ונמשה מהמים ע"י סירה, סמוך לחוף עין גב.
חובשים ופראמדיקים של מד"א זינקו למקום עם סירת הים-בולנס של מד"א המוצבת בכוננות בכינרת, חברו לפצוע ומיד העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 32 עם חבלה בחזה וחשד לשבר בצלעות, בהכרה מלאה.
הפצוע הועבר לצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמתינה בחוף עין גב, ומשם הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי במצב קל, עם חבלת חזה לביה"ח פוריה.
במקום אחר בצפון, צעיר טבע בנחל זוויתן ברמת הגולן בצהריים. המקרה אירע, לאחר שהצעיר תושב מזרח ירושלים שהגיע לבלות עם שלושת חבריו בנחל הזויתן. בשלב מסוים קפץ הצעיר לתוך הנחל ונעלם. חבריו שהבחינו שלא יצא מן המים, התקשרו למוקד 100 של משטרת ישראל ודווחו על המקרה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כוחות משטרה יחד עם מתנדבי יחידת חילוץ גולן של משטרת ישראל הוזנקו למקום והחלו בסריקות אחר הצעיר. כשעה לאחר מכן נמשה הצעיר מהמים כשהוא ללא סימני חיים על. הצוות הרפואי שהגיע למקום ביצע בצעיר פעולות החייאה ולבסוף נאלץ לקבוע את מותו.
משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות המקרה.
מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 12:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על טביעה בבריכה התחתונה (המשושים) בנחל זוויתן. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום דיווחו על גבר בן 23 שחולץ מהמים ללא סימני חיים וקבעו את מותו.
חובש בכיר שמואל אוזדובה סיפר: "קיבלנו את הדיווח על הצעיר שאבד איתו הקשר בזמן שהיה במים. עקב תוואי השטח הקשה יצאתי למקום עם אמבולנס מיוחד יחד עם צוללני יחידת חילוץ גולן. הם נכנסו למים ובמשך דקות ארוכות חיפשו את הצעיר שאותר בקרקעית מחוסר הכרה. הוא חולץ אלינו לגדות הבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|