ומי לא בא? המפגינים חיכו בגלבוע ליזמי חברת האנרגיה שלא הגיעו

נציגים ממושב רמת צבי בו אמורה לקום בעתיד תחנת הכוח, יחד עם נציגי ישובים נוספים, התכוונו לערוך "קבלת פנים חמה" ליזמים של חברת "אדלטק", שבחרו שלא להגיע מסיבותיהם שלהם. במקביל, חברי ועדת איכות הסביבה במועצה ממשיכים בתהליך לבחינת השפעות הקמת מיזמי האנרגיה, "אנו פועלים לגבש מדיניות בראייה כוללת בנוגע לכלל המיזמים, במטרה לבחון את השפעותיהם על איכות חייהם של תושבי הגלבוע ובכלל על הסביבה", אומר שחר תמיר מקיבוץ בית השיטה, חבר בצוות שהוקם במטרה לבחון את המיזמים שעל הפרק

אתמול בערב נערכה במועצה האזורית גלבוע ישיבה פתוחה נוספת עם הנהלת המועצה והעומד בראשה עובד נור בנוגע לשינויים בתשתיות האנרגיה המתוכננות באזור בעתיד. אחד הנושאים המרכזיים שעלה בישיבה ובכלל על סדר יומה של המועצה, הוא הפרוייקט להקמת תחנת הכוח במושב רמת צבי על ידי יזמים פרטיים, לצד מיזמי אנרגיה נוספים שנבחנים.
בישיבה היו אמורים לשבת בבניין המועצה לצד נור, הנהלת המועצה וחברי ועדת איכות הסביבה והועדה המקומית בגלבוע גם נציגי יזמי חברת האנרגיה שאמורה להקים את תחנת הכוח. בסופו של דבר, החליטו נציגי החברה שלא להגיע מסיבותיהם שלהם. תושבים בגלבוע, התכוונו לערוך לנציגים קבלת פנים שכוללת מפגן מחאה, לדבריהם בשל החשש שהתחנה תזהם את האזור. לדברי מובילי המחאה הקמת התחנה תוביל לפגיעה באיכות חייהם ובבריאותם של תושבי רמת צבי, מולדת, טייבה, נאעורה וטמרה. עוד הוסיפו מובילי המחאה כי קיימות חלופות טובות הרבה יותר למיזם- דוגמת אנרגיה סולארית. לאחרונה, בעקבות המאבקים "הירוקים", הוקם גם מטה מאבק שזכה לשם "שומרים על צפון ירוק".

מפגינים רבים מישובי מולדת ורמת צבי מילאו את רחבת מוא"ז הגלבוע
מפגינים רבים מהישובים מולדת ורמת צבי מילאו את רחבת מוא"ז הגלבוע לקראת הישיבה

• שחר תמיר: "ערכנו במרוצת החודשים האחרונים מספר פגישות מעמיקות בנוגע למיזמים"

לצד המחאה, ממשיכים בגלבוע בתהליך של בחינת כלל מיזמי האנרגיה שאמורים להשפיע על המועצה. שחר תמיר מקיבוץ בית השיטה, חבר בכיר בצוות שהוקם והוסמך לצורך בחינת ההשפעות וההשלכות של המיזמים אמר: "הקמנו את הצוות במטרה לבחון את כל מיזמי האנרגיה וזה כולל את אלה שמוקמים בידיעת המועצה ואלה שמקודמים על ידי יזמים פרטיים. אנו פועלים לגבש מדיניות בראייה כוללת בנוגע לכלל המיזמים, במטרה לבחון את השפעותיהם על איכות חייהם של תושבי הגלבוע ובכלל על הסביבה. ערכנו במרוצת החודשים האחרונים מספר פגישות מעמיקות בנוגע למיזמים ובסופו של תהליך נציג את המלצותינו לראש המועצה ובהמשך למליאת הגלבוע. לאורך התהליך בחנו את כל מיזמי האנרגיה, בהם תחנות גז, טורבינות רוח ושדות סולאריים (פוטו-וולטאיים)."


"מוא"ז הגלבוע מקיימת בחודשיים האחרונים תהליך בחינה ולימוד מעמיק של היזומות השונות לפיתוח אנרגיה והשלכותיהם. זהו תהליך פתוח, שקוף ומשתף עם הציבור, בסופו תגובש מדיניות המועצה בנושא. עד כה התקיימו 5 פגישות בהם נשמעה עמדת אנשי המקצוע וכמובן עמדת הציבור ונציגי היישובים. הכינוס היום (השישי במספר) נועד להשמעת עמדת היזמים הפרטים. 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שחר תמיר: "ברור לנו שהיזמים לא ממתינים למוצא פינו ולכן פעלנו לקדם את התהליך בצורה מקצועית כמה שיותר מהר, ממש כמו מרוץ כנגד השעון. הנושאים נבחנו גם בכנסת מתוקף הידיעה כי למיזמי האנרגיה יש השפעות משמעותיות על מרקם החיים, כולל על התושבים, הסביבה, השדות, החי ועוד. כל ההליך הוא שקוף ופתוח לציבור שיכול לומר את דברו. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומי שמעוניין להשפיע ואכפת לו איך חייו ייראו בעתיד מוזמן לעשות זאת. בישיבה היום רצינו לשמוע את היזמים אחרי ששמענו מומחים מכל הסוגים, חלקם תלויים וחלקם בלתי תלויים. מלבד יזמי תחנת הכוח ברמת צבי רצינו גם לשמוע נציגים של היזמים הסולאריים והטורבינות. בקרוב כבר נתכנס למפגשי סיכום, אחרי שתהיה לנו תמונה כוללת נרחבת יותר. בתום התהליך נוכל גם להציג לראש המועצה מסמך עם המלצה על מדיניות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ממועצה אזורית הגלבוע נמסר כי :"מוא"ז הגלבוע מקיימת בחודשיים האחרונים תהליך בחינה ולימוד מעמיק של היזומות השונות לפיתוח אנרגיה והשלכותיהם. זהו תהליך פתוח, שקוף ומשתף עם הציבור, בסופו תגובש מדיניות המועצה בנושא. עד כה התקיימו 5 פגישות בהם נשמעה עמדת אנשי המקצוע וכמובן עמדת הציבור ונציגי היישובים. הכינוס היום (השישי במספר) נועד להשמעת עמדת היזמים הפרטים. על אף שהובטח לכולם במה מכובדת בה יוכלו להציג את עמדתם, בחרה חברת אדלטק (יזמית תחנת כוח מבוססת גז), להודיע ברגע האחרון על היעדרותה מהמפגש. ככול הנראה אדלטק בחרה לעשות כך לנוכח הפגנה גדולה שארגנו תושבי רמת צבי כנגדה בפתח המועצה. המפגינים הוזמנו אחר כבוד למפגש עצמו, בו הודה להם ראש המועצה (עובד נור) על המעורבות החברתית והאכפתיות יוצאת הדופן והראויה לציון."
עוד נמסר ממוא"ז הגלבוע:"לאורך כל התהליך טובת הציבור, בריאותו, ואיכות חיינו עומדת לנגד ענינו. המועצה תעשה הכול על מנת להגן על בטיחות התושבים, ולא נתפשר על איכות חיינו. אנו מודים לתושבים על הרוח גבית שהם מעניקים לנו להמשך התהליך, בו נבחן בצורה הכי מקצועית ועניינית את טובת יישובי המועצה."

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|