ויצו ניר העמק: פעילות שוברת שגרה לתלמידי חטיבת הביניים

לרגל יום השפה העברית, החליט צוות הוראת השפה של ויצו ניר העמק להוציא את תלמידי חטה"ב מהכיתות ולקיים עבורם פעילות שוברת שגרה.
"לא מעט פעמים תלמידים מתלוננים על מקצוע הלשון. 'משעמם, קשה, לא מעניין', הן רק חלק קטן מההערות שלהם בנוגע ללימודי המקצוע", סיפרה מאירה זילברברג, סגנית מנהל חטיבת הביניים. בדיוק בשביל זה יצאו כולם אל אולם הספורט ולקחו חלק בתחרות מעניינת הקשורה בידיעת השפה. מדובר בפעילות חווייתית מהנה, בעלת מספר תחנות שבכל אחת מהן מתבקשים התלמידים להתמודד עם חידות הקשורות בדרך כזאת או אחרת לשפה העברית וללשון.
"חשבנו כיצד ניתן לחבר את התלמידים לשפה באופן יצירתי ומוחשי יותר, משהו שיגרום להם להיות אקטיביים ומעורבים בו בפועל מתוך עניין", הסבירה נועה בן חמו שהובילה את היום המיוחד.
בין שאר התחנות היו: גלגל המזל שעסק בצירוף שמני, קליעה למטרה על יחסים בין מילים, פלונטר של חלקי דיבר, בינגו שם המספר, 'שם קוד' הקשור לאיות מילים ועוד. את הפעילות בתחנות העבירו במקצועיות תלמידי שכבה ט' והשתתפו בה כאמור תלמידי השכבות הצעירות בחטה"ב. "הילדים ממש נהנו. אין ספק שלמידה באופן כזה גורמת להם להנאה מיטבית וראו את זה היטב על הפנים שלהם. עברית היא שפה נפלאה ואם נצליח לחבר את התלמידים אליה, זכינו בגדול", סיכמה בן חמו.