ויצו ניר העמק מציג: כוורות היי-טק

שלושה חיישנים חדשים הותקנו בכוורות הפזורות ברחבי הכפר

ענף הדבורים בכפר הנוער ויצו ניר העמק, התחדש לאחרונה בשלושה חיישנים חדשים שהותקנו בכוורות הפזורות בשטח. תפקידם של החיישנים החדשים הוא לנטר פרמטרים של לחות וטמפרטורה וכן לבדוק את מסת הדבש הנמצא בתוכן.
"החיישנים האלה הם פתרון נוח ויעיל לטיפול בכוורות ללא הפרעה לתפקודן של דבורי הדבש", סיפרה שרון ענבר שמרכזת את התחום בכפר והוסיפה: "בנוסף ולא פחות חשוב, החיישנים מאפשרים לבדוק את כל הדברים האלו מבלי לגרום לדבורים למצוקה ולחץ מיותר – כשבעצם הכל נעשה מרחוק מבלי להפריע לדבורי הדבש בהתנהלות השוטפת".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החיישנים נרכשו בסיוע של בית הספר לילדי דיפלומטים איתו מתקיים שיתוף פעולה ובמימון שגרירות ארה"ב בישראל. באמצעות החיישנים החדשים תתאפשר כעת למידה אינטראקטיבית של תחום הדבורים והכוורות, אותו לומדים תלמידים בניר העמק כחלק מלימודי החקלאות-מכיתה י' ועד י"ב ברמת 5 יח"ל.
"ענף הדבורים אצלנו בכפר, הוא ענף מוביל, אנחנו משקיעים בו הרבה כיוון שזהו תחום שדורש מחקר בעיקר בשנים האחרונות עקב בעיית העלמות הדבורים העולמית. הכוורות בניר העמק הן מהמובילות בארץ כיום והדבש שמופק מהן הוא באיכות גבוהה שרק תלך ותשתבח עם הזמן. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לעמי שטרית שמלמד את התלמידים בפועל איך לטפל בדבורים ובכוורות בצורה מקצועית", סיכם טיראן גורני, מנהלן הכפר.