ויצו ניר העמק: מצטיין משרד החינוך בהישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים

זו השנה החמישית ברציפות שהכפר זוכה להישג המרשים שאליו מצטרף הישג נוסף השבוע בדמות 82% הצלחה בבגרות. צילום: גד לוי

משרד החינוך פרסם ביום שלישי את רשימת 302 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תש"פ בתחום הערכי, החברתי והלימודי.
בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, ובהם: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה לשנים קודמות.
בין בתי הספר הזוכים, כפר הנוער ויצו ניר העמק, בניהולה של אסתי כהן ובפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי. חשוב לציין שזו הפעם החמישית בו נכלל הכפר ברשימה היוקרתית.
בעקבות הזכייה, כל אחד מעובדי ההוראה בניר העמק יתוגמל בסכום כספי על סך 6,238 שקלים, וזאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


במכתב שקיבלה מנהלת הכפר סיגל אופיר מדסי בארי, הממונה על החינוך העל יסודי במשרד החינוך נכתב: "זכייה זו הינה אות הערכה למנהיגותך ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים. אני רואה חשיבות רבה בהוקרה והערכה של אנשי החינוך, אשר מחוללים שינוי, מקדמים כל אחד מהתלמידים אל מעבר ליכולותיו הצפויות, משפיעים ותורמים לעיצוב עתיד תלמידיהם. גם בתקופה קשה זאת, עקב משבר הקורונה והמציאות המשתנה והמאתגרת הוכחתם שחינוך יודע להיות מה שהוא מחנך אליו, גמיש, נותן מענה, רואה את האדם, מוקיר את הלמידה ומתאים את עצמו למציאות. הענקת התגמול היא הזדמנות להביע הוקרה זו גם במעשה".
בכפר רשמו השבוע הישג חינוכי מרשים נוסף לאחר פרסום תוצאות הזכאות לבגרות. מהנתונים עולה כי 82% אחוזים מתלמידי בית הספר יהיו זכאים לתעודת בגרות, כאמור הישג מרשים בכל קנה מידה.
מנכ"לית הכפר אסתי כהן בירכה על ההישגים המשמעותיים והוסיפה כי הם פרי עבודה ממושכת של כלל הצוותים החינוכיים בכפר, צוות הפנימייה והמנהלה אשר פועלים לאורך כל השנה לקדם ולהוביל את התלמידים להצלחות.