ויצו ניר העמק: מפגש מרתק עם ח"כ אלעזר שטרן

במהלך המפגש ח"כ שטרן דיבר עם תלמידי שכבה העליונה בכפר על החשיבות הרבה של שרות הבנות בצה"ל ובכלל על מעורבות הצעירים בחיי המדינה הציונית והדמוקרטית. צילום: ויקיפדיה(דובר צה"ל)

תלמידי שכבת יב' בכפר הנוער ויצו ניר העמק התכנסו לפני מספר ימים למפגש זום מרתק עם חבר הכנסת מיש עתיד-תל"ם – האלוף במיל. אלעזר שטרן. מלבד התלמידים לקחו חלק במפגש גם הצוות החינוכי וההנהלה של הכפר.
המפגש עם ח"כ שטרן, תושב היישוב מצפה הושעיה שבעמק יזרעאל התקיים במסגרת הכנה לשירות משמעותי בצה"ל, דמוקרטיה וזכויות האדם והאזרח.
"ח"כ שטרן – ראש אכ"א וקצין חינוך ראשי לשעבר מנהל לוח זמנים תובעני מתוקף תפקידו. הוא עסוק מאוד והיה מאוד מאתגר לקיים את ההרצאה – אבל המאמץ היה בהחלט שווה", אומרת רכזת החינוך החברתי בכפר- אפרת סולומון, אשר הזמינה אותו: "המפגש התחלק לשני חלקים. בחלק הראשון העביר ח"כ שטרן הרצאה שהדגישה את המנהיגות והאחריות, את נושא השרות הצבאי המשמעותי, ודגשים על תפקידים בכירים. כמו כן הוא דיבר על החשיבות הרבה של שרות הבנות בצה"ל ובכלל על מעורבות הצעירים בחיי המדינה הציונית והדמוקרטית, שוויון וזכויות האדם. בחלק השני הוצגו שאלות מעניינות שעלו מן התלמידים בארגונה של יעל פוגל- רכזת האזרחות בביה"ס".
בתום המפגש התגובות מן התלמידים והצוות היו נהדרות. הדר רוזנשטיין, מנהלת החט"ע אמרה כי המפגש עם ח"כ שטרן היה מעניין ומהנה וכי הוא היווה שיח משמעותי על זהות יהודית, ציונית ודמוקרטית. סיגל אופיר, מנהלת ביה"ס סיכמה שהייתה זו הרצאה מעולה שלגמרי מתכתבת עם הזהות היהודית ישראלית של הכפר.
את ההרצאה והשאלות הנחה בחן ובמקצועיות רבה המורה הבכיר לתקשורת בכפר ושדר הרדיו שלומי ברטלר.

 

 

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|