ויצו ניר העמק: מיזם "יום ללא רעב" השני במספר יוצא לדרך

 

בכפר הנוער ויצו ניר העמק נערכים בימים אלה במשנה מרץ לקראת מיזם "יום ללא רעב" השני שייערך בשני לחודש פברואר. מדובר במיזם ייחודי וראוי להערכה שיזמו חברי מועצת התלמידים בשנה אשתקד, וממשיך כמסורת גם השנה. במסגרת הפרוייקט התלמידים פונים לבעלי עסקים בעפולה ומגייסים אותם לטובת היום, במטרה שיימכרו מנות אוכל ומזון עבור תלמידים, ילדים בוני נוער בשני שקלים בלבד. מטרת הקמפיין הוא לעורר מודעות לנתוני העוני, לפיהם אחד מכל שלושה ילדים בישראל רעב, ולעודד מעורבות ואחריות חברתית של בני נוער בסוגיות חברתיות.


וטורי: "גייסנו כבר שבעה בעלי עסקים בעפולה שהבטיחו כי יימכרו ביום זה מנות אוכל במחיר סמלי של 2 שקלים. השנה אנו גם מנסים לרתום ליום הזה גם בעלי עסקים ממגדל העמק ובית שאן. מחמם את הלב לראות את התלמידים עושים הכול במטרה שהיום הזה יצליח"


 

רונן וטורי, רכז החינוך החברתי בכפר שמוביל עם חברי מועצת התלמידים בניר העמק את הקמפיין סיפר: "מזה כחודש אנו פועלים לקידומו של היום והצלחתו. גייסנו כבר שבעה בעלי עסקים בעפולה שהבטיחו כי יימכרו ביום זה מנות אוכל במחיר סמלי של 2 שקלים. השנה אנו גם מנסים לרתום ליום הזה גם בעלי עסקים ממגדל העמק ובית שאן. מחמם את הלב לראות את התלמידים עושים הכול במטרה שהיום הזה יצליח", סיכם וטורי. בין העסקים שכבר הבטיחו להירתם לטובת המיזם: "פיצה עידו, קופיז', סביחוש, סמוריאו- סושי בר, פיצה מאנצ', פלאפל הנשיא, חומוסיית העמק".

מנהלת הכפר אסתי כהן התייחסה למיזם ואמרה: "שמרנו על תאריך האירוע, השני לחודש פברואר. לשמחתנו השנה בית הספר ממגדל העמק החליט להיות שותף, וראש העיר, אלי ברדה, אף נתן את ברכתו. כולי תקווה שהיום ייערך גם בבית שאן. זוהי יוזמה מבורכת וראויה להערכה של חברי מועצת התלמידים בכפר – לאחר שנחשפו לנתון המדאיג שאחד מתוך שלושה הם ילדים/תלמידים רעבים. התלמידים יחד עם רונן וטורי שמלווה אותם עושים הכול להצלחת המיזם. במסגרת הפעילות המקדימה תלמידים חברי המועצה בשנה החולפת וכן אלו של השנה פונים ומגייסים בתי עסקים בעיר עפולה- לטובת הקמפיין. בכך התלמידים ובעלי העסקים יעלו למודעות את הנתון הנוראי הזה הקיים בכל רחבי ישראל. בשבועות הקרובים, עד ליום האירוע, נציגי המועצה יחד עם הצוות החינוכי יקיימו שיעורי חינוך בנושא וינסו לעניין ולעורר את כל התלמידים בביה"ס לעסוק בסוגיה. כמו כן צפוי בעוד שבוע וחצי ביקור של חבר הכנסת מיקי לוי מסיעת 'יש עתיד' שידבר על נושא חשוב זה מנקודת מבטו. במקביל פנינו לעוד חברי כנסת עם אוריינטציה חברתית במטרה שיגיעו לכפר ובימים אלו הם צריכים להשיב לנו תשובה". אסתי כהן הוסיפה כי ביום האירוע יגיעו תלמידי ויצו ניר העמק לכיכר העצמאות בעפולה- במטרה להגביר ולעורר מודעות לקמפיין.