ויצו ניר העמק: בחסות תוכנית "מארג": פיתוח מצוינות חינוכית וערכית בכפר הנוער

הכפר ממשיך לשאוף כל העת למצוינות בכל המעגלים: מצוינות פדגוגית ואקדמית, מצוינות חברתית ומצוינות ערכית. המחשה: ארכיון

בשנה"ל תש"ף נכנס כפר הנוער "ויצו ניר העמק" לתוכנית "מארג". במסגרת התוכנית הוקמה הנהגת מורים ובשיתופם של כל צוות המורים נוסח יחד הפרופיל החינוכי של הכפר והתפיסה הפדגוגית הייחודית שלו תוך שימת דגש על היותו של בית הספר בית חינוך ערכי המחנך לערכי הדמוקרטיה, אהבת העם והמדינה ונושא את דגל החקלאות והדאגה לסביבה האקולוגית והחברתית.
במסגרת זו ביום ראשון השבוע התקיימה השתלמות לכלל המורים שאותה הובילו הנהגת המורים. במהלך ההשתלמות זכו המורים לשמוע הרצאה מפרופסור נמרוד אלוני על תפקידי המחנך במאה ה-21 והחינוך ההומניסטי. בתום ההרצאה התכנסו המורים בחדרי הזום לעבודה על טיוב והעמקת תוכניות הלימוד הערכיות המתקיימות בכפר – כך שיהיו בהלימה לפרופיל החינוכי ולחזון הכפר.
המיזמים החינוכיים והתוכניות שעליהן נסוב הדיון היו: "יום ללא רעב" שמתקיים בכפר מזה שש שנים במטרה להעלות את המודעות למצוקות החברתיות בישראל שכל ילד שלישי בארץ עני. מרוץ "רצים לזכרם" – מירוץ המנציח את הנופלים במערכות ישראל ונפגעי הטרור. "שבוע כוחות אל" שמטרתו פיתוח חוסן אישי לתלמידים וטיפוח כוחות פנימיים להתמודדות עם אתגרי גיל ההתבגרות. ביסוסו של חג שבועות כחג חקלאי כפרי ופיתוח לימוד בית מדרשי לתיקון שבועות.
כמו כן הדיון העסק גם ב"חודש הדמוקרטיה בניר העמק", "שבוע המעשים הטובים", הכנה לצה"ל" ומסעות וטיולים בדגש על מעגלי שיח בנושאים של זהות יהודית ציונית ודמוקרטית.
כפר הנוער ויצו ניר העמק ממשיך לשאוף כל העת למצוינות בכל המעגלים: מצוינות פדגוגית ואקדמית, מצוינות חברתית ומצוינות ערכית.