ויוה אספניה: 3 מקומות לגלות בספרד

ספרד היא לא רק ברצלונה ומדריד, כי יש עוד הרבה ערים שאליהן תוכלו להגיע עם הרכב כדי לספוג אווירה אותנטית של חצי האי האיברי. החל מגרנדה, דרך בילבאו ועד טולדו – הנה 3 מקומות שמחכים רק לכם

ספרד היא אחת המדינות היפות באירופה אבל רובנו מזהים אותה עם הערים הגדולות של מדריד וברצלונה בלבד. האמת היא שמתחת לפני השטח מתרחשת פעילות ערה, שבה ניתן לקחת חלק רק עם טיולי רכב. מצד שני, השכרת רכב בספרד נחשבת זולה בהשוואה לשירותי השכרת רכב במדינות אחרות ולכן אין שום סיבה לוותר על התענוג.
אז איפה נמצאים המקומות המיוחדים שאף אחד לא מכיר בחצי האי האיברי? הנה 3 המלצות:

• גרנדה

גרנדה היא עיר מרכזית באזור דרום ספרד ואפשר להגיע אליה בנסיעה של 3-4 שעות ממדריד. אחרי הנחיתה במדריד תוכלו לשכור רכב ולעשות את הדרך דרומה עד גרנדה. הדרך עצמה מלאה בנופים עוצרי נשימה וכל כמה עשרות קילומטרים יהיה כפר שבו תוכלו לעצור כדי להתרענן, לנוח ולאכול משהו קליל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האטרקציה המרכזית של גרנדה עצמה היא קומפלקס של ארמון אלהמברה. הארמון נבנה על ידי השליטים המוסלמים של ספרד במאה ה-14, וסביר להניח שלא תהיה לכם הזדמנות נוספת לבקר בו. מלבד הארמון כולל הקומפלקס גם את המבצר והגנים. משך הסיור במתחם הוא 4 שעות ומומלץ להתחיל אותו בשעות הצהריים.

• בילבאו וסן סבסטיאן

אם נקודת המוצא שלכם היא דווקא ברצלונה, בטח תשמחו לדעת שבמרחק של כמה מאות קילומטרים נמצאת העיר בילבאו. זו למעשה העיר הגדולה הראשונה באזור חבל הבסקים מלבד ברצלונה ויש בה את מוזיאון גוגנהיים המפורסם.
אחרי שתמצו את הביקור הסולידי בביליבאו תוכלו לנסוע לעיר סן סבסטיאן. משך הנסיעה כשעה והמיקום סמוך לחוף הים יעזור לכם להירגע. כדאי להקדיש את החלק הראשון של הטיול בסן סבסטיאן לצעדה לאורך הטיילת היפה של העיר, ולקנח בשעות הערב עם רחוב הברים שנקרא Fermin Calbeton. עוד מומלץ להקדיש קצת זמן לכיכר המרכזית של העיר ולהתרשם מהאופן בו שימשה בעבר כזירת מלחמות שוורים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• טולדו

מסלול טיולי מעגלי של 3-5 ימים יאפשר לכם לראות את כל הערים המיוחדות של מרכז ספרד. גם המסלול הזה מתחיל בדרך כלל במדריד, אבל אפשר גם להתחיל אותו בעיר אסקוריאל הדרומית יותר.
בנסיעה בדרך לטולדו כדאי לעצור בעיר סלמנקה ובה להיכנס לקתדרלה הגדולה. הקתדרלה מורכבת בפועל משתי קתדרלות שנבנו במאה ה-13 וה-18, כאשר מסביבן יש מעל 100 כנסיות נוספות.
העיר טולדו היא גולת הכותרת של המסלול הזה, ולא רק בגלל הקשר שלה ליהדות ספרד. טולדו הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבותית ובין המאה ה-11 ל-16 היא הייתה בירת ספרד.