ואלה שמות: שבעה חיילים וחיילת מהעמק- מצטייני נשיא

שישה חיילים מאזור העמק נבחרו למצטייני הנשיא על כך שמילאו את תפקידם בהצטיינות, במסירות רבה וחתירה מתמדת למצוינות. צילומים: דובר צה"ל

כמדי שנה ייערך במהלך יום העצמאות טקס בו יעניק נשיא המדינה אותות הצטיינות לחיילי צה"ל, נגדיו וקציניו, במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ונכבדים נוספים. האות מוענק מדי שנה ביום העצמאות ל-120 חיילים, נגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל. בין המצטיינים גם שישה צעירים מיישובים שונים באזור העמק שראויים להערכה על פועלם.

יטאייש איילו
סמ"ר יטאייש איילו. צילום אתר הכנסת

• סמ"ר יטאייש איילו

מתגוררת במגדל העמק, עלתה ארצה עם אמה מאתיופיה בשנת 2006, היא בוגרת מחזור ב' של "מכינה ישראלית במגדל העמק". התגייסה כלוחמת בגדוד "קדם בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף. יטאייש מקבלת את הצטיינות הנשיא הודות לכך שהיא מבצעת את תפקידה בהצטיינות תוך ירידה לפרטים והפגנת יכולות אישיות ראויות לציון. יטאייש היא חיילת מסורה וערכית ובכך היא משמשת דוגמא לשאר חיילי היחיד

סמ"ר מיכאל קיסליס

סמ"ר מיכאל קיסליס

• סמ"ר מיכאל קיסליס

מתגורר כיום בעפולה. עלה ארצה בתכנית נעל"ה, מאוקראינה. לפני כ-10 שנים התגייס לחיל ההנדסה הקרבית, לגדוד 603. עבר שמונה חודשי הכשרה ואימונים ולאחר הכשרה נוספת שובץ ביחידת סיור בפיקוד הצפון. מיכאל מאוד אוהב את תפקידו, ומשקיע בכך מאוד. את אות מצטיין הנשיא קיבל מיכאל הודות לכך שהינו לוחם בולט ביחידתו. מיכאל מכשיר וחונך לוחמים חדשים ומבצע את משימותיו בחשיבה ועניין תוך שיתוף פעולה עם חבריו. מיכאל הוא חייל מתמיד ויסודי, בוגר ובעל כושר מנהיגות. הוא משרה אווירה טובה על הסובבים אותו ובכך מהווה דוגמא ומופת לכלל חיילי היחידה.

סמ"ר דניאל גוטקין
סמ"ר דניאל גוטקין

• סמ"ר דניאל גוטקין

מתגורר בנצרת עילית ומשרת כחובש בחטיבה 474. דניאל התגייס לתפקיד לוחם בחטיבת כפיר ואז יצא לקורס חובשים והגיע לחטיבה 474. משפחתו של דניאל היא משפחת עולים מרוסיה. דניאל מספר על אירוע משמעותי מתפקידו, ובו הוא העניק סיוע רפואי לאזרח שביקר באיזור החרמון ונפגש אנושות כתוצאה מדריסה. הוא מוסיף כי זו הייתה חוויה מעצבת עבורו. את הצטיינותו מקבל דניאל בשל היותו חייל בוגר, נמרץ נבון אחראי ונבון השואף להתקדם ולהצליח. לדברי מפקדיו דניאל הוא חייל בעל תבונה רבה המסוגל לקבל החלטות בשעת לחץ, וכן שניתן לסמוך עליו בכל עת ובכל משימה. בכך מהווה דניאל דוגמא ומופת לחיילי היחידה.

 רב"ט מייקל ירמנקו
רב"ט מייקל ירמנקו

• רב"ט מייקל ירמנקו

תושב נצרת עילית. רב"ט מייקל ירמנקו התגייס לחטיבת כפיר, עבר טירונות ואימון מתקדם עד כה בשירותו הצבאי, וכן תפס קו בגזרת בנימין. מייקל מספר כי תמיד חלם להיות מפקד, ובימים אלו הוא אכן מגשים את החלום. בימים אלה הוא הוא נמצא בקורס מ"כים, ובסיומו יחזור לגדוד כמפקד. החלום להיות מפקד מגיע בעצם גם מהבית, כשאחיו היה מפקד באותו הגדוד בו הוא משרת כעת, וכך הוא קיבל את ההשראה להיות מפקד בעצמו. את הצטיינותו מקבל מייקל הודות לכך שהוא לוחם מוביל ברמה המקצועית, הערכית והחברתית. מייקל משקיע בכל אימון ומגיע להישגים מרשימים, מקפיד על סדר וארגון ובעל יכולות אישיות גבוהות. כמו כן הוא חייל רציני ועומד ביעדים המוצבים לו על ידי מפקדיו. בכך מהווה דניאל דוגמא ומופת.

סמ"ר ג'
סמ"ר ג'

• סמ"ר ג'

מתגורר ביישוב הקהילתי מצפה הושעיה בעמק יזרעאל. משרת ביחידת דובדבן – בחטיבת הקומנדו. סמ"ר ג' מספר כי ביחידתו השגרה הינה רצופת אתגרים עימם החיילים צריים להתמודד והיא מאוד אינטנסיבית. הוא מספר כי תוך כדי השגרה חשוב לו מאוד להמשיך לזכור מדוע הוא משרת בתפקיד זה וכך למלא את המשימה על הצד הטוב ביותר. את הצטיינותו מקבל סמ"ר ג' בשל העובדה שהוא מבצע תפקיד אחראי ומרכזי ביחידתו, תפקידו מתאפיין ברצינות, מקצועיות ואחריות. סמ"ר ג' מתנדב לכל משימה, מגלה יוזמה, אכפתיות ויכולות אישיות מרשימות. סמ"ר ג' פועל מתוך תחושת שליחות, בעל יחסי אנוש טובים ובכך מהווה דוגמא ומופת לשאר החיילים ביחידה.

סמ"ר גלעד אפלבאום
סמ"ר גלעד אפלבאום

• סמ"ר גלעד אפלבאום

מתגורר ביקנעם עילית. משרת כמפקד טנק בגדוד 75. גלעד הוא בוגר התיכון אורט יקנעם וכבר בכיתה י"ב הוא נבחר כמצטיין. הוא התגייס לחיל השיריון ושובץ בפלוגה המבצעית. לפני מספר חודשים קיבל גדעון תפקיד אחר בפלוגה, והיום הוא מש"ק הדרכות, תפקיד בו הוא אחראי למעשה על התכנים המקצועיים בפלוגה, וכן על התכנים החינוכיים. גלעד מקבל את הצטיינותו לאחר שסיים בהצלחה את מסלול ההכשרה בחיל השיריון. גלעד מגלה עניין ושליטה בתחום המקצועי עליו הוא אמון. הוא יודע כיצד לתכנן את משימותיו ולבצען כנדרש. גלעד מסייע ורותם את חבריו לעמידה ביעדים המציבים לו מפקדיו. כמו כן הוא חייל מסור, אכפתי, ובעל יחסי אנוש טובים – ובכך הוא מהווה דוגמא ומופת לשאר החיילים ביחידה.

סגן ולרי יורנצ'קו
סגן ולרי יורנצ'קו

• סגן ולרי יורנצ'קו

תושב יקנעם עילית. סגן יורנצ'קו משרת כמפקד צוות בהשלמה חילית של חיל ההנדסה. ולרי התגייס לתפקיד לוחם בגדוד 601, עבר קורס מ"כים ולאחר מכן יצא לקצונה, וחזר לגדוד כמ"מ. לאחר מכן, התקדם להיות מפק"ת בבה"ד 1, עד שהגיע לתפקידו הנוכחי. ולרי מספר כי חשוב לו מאוד להמשיך ולהישאר בצבא כקצין. ולרי מקבל את הצטיינותו הודות לכך שסיים מסלול הכשרה מאתגר ובסופו שובץ לתפקיד מפקד מחלקה. ולרי לקח חלק בפעילויות מבצעיות רבות בהן הצטיין ושמר על ערכי צה"ל. הוא מבצע את תפקידו בהצטיינות תוך ירידה לפרטים ודאגה לפרט . כמו כן הוא מפגין יכולות אישיות ראויות לציון. ולרי הוא מפקד מסור, ערכי ובכך משמש דוגמא לשאר החיילים.