ה"חריימה" על האש: אלפי דגים חולקו חינם בתל יוסף

למרות שאמש נחתם הסכם בין האוצר ומגדלי הדגים, עמדו המגדלים בהבטחתם וחילקו אלפי דגים לנהגים שחלפו בצומת תל יוסף

מאות מגדלי דגים מרחבי הצפון ועמק המעיינות סיימו היום שבועות ממושכים של מאבק כנגד ביטול המכס על ייבוא דגים וציינו את הצלחתם להבטיח את פרנסתם ואת עתיד הענף ע"י חלוקת אלפי דגים, ופירות לציבור בצמתי הצפון. באזורנו חולקו הדגים בצומת תל יוסף שבגלבוע.
כזכור, בשבועיים האחרונים מגדלי הדגים והחקלאים קיימו עצרות מחאה בבריכות הדגים במעוז חיים ובירושלים והתארגנו לפעולות נוספות בשבועות הקרובים – אולם לאחר פגישות ודיונים קדחתניים לאורך כל השבוע האחרון במשרד האוצר גובש אמש הסכם המאפשר למגדלים סיוע במחקר ופיתוח הענף, קידום רפורמה סביבתית והקד"מ.
למרות סיום המאבק החליטו מגדלי הדגים לחלק ״דגים ישראליים״ ותוצרת חקלאית לשבת תחת הכותרת 'לשבת בשבילי – דג ישראלי'  בארבעה צמתים מרכזיים באיזור הצפון. במקביל הם איחלו לנהגים, לעוברים ולשבים שבת שלום.

• "אין מאבק צודק יותר ממאבק על דרך חיים"

ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור התייחס לתום המאבק ואמר היום: "אמש הושגו הבנות בין מגדלי הדגים לבין נציגי האוצר. מודבר בהסכם נרחב שעיקריו: המכס על ייבוא הדגים ירד ב-50% לשנה וחצי; המגדלים יקבלו תמיכה ישירה לשנה בסך 30 מיליון שקל וכן ייהנו מרשת ביטחון של 12 מיליון שקל במטרה להגן עליהם. בנוסף, יבוצע שיקום של 100 בריכות ונחלים, שהמדינה היא המממנת העיקרית.
לא ננוח על זרי הדפנה, כי תפקידנו הוא להיות ערניים ולבחון היטב שההסכם מבוצע כלשונו. אם זאת ניתן‪ ‬לקבוע שהמאבק המשותף, והתגייסותם של החקלאים מהגלבוע ומהצפון, נתנה את אותותיה המבורכים. אמרתי בעבר ואומר גם היום- אין מאבק צודק יותר ממאבק על דרך חיים. וחקלאות היא בדיוק דרך חיים בה בחרנו, וחבל שיש מי שמרבה לשכוח זאת. עוד הוכיח המאבק כי מחטפים לא יעברו בשקט. רק באמצעות הידברות בין הצדדים הגענו להבנות שגם ישמרו על המגדלים בארץ, גם ישמרו על אזורי הגידול ובעיקר יתחשבו בצרכנים".

דגים חינם חולקו לצרכנים לשבת
דגים חינם חולקו לצרכנים לשבת

עפולה: יצאה לדרך בנייתו מחדש של בית ספר ברקת

|

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|