התפתחות בחקירת ניסיון הרצח בעפולה

התחיל בשורת מעצרים רועשת, נגמר בקול דממה דקה. לפני מספר שבועות רעדה העיר עפולה כשניסיון רצח על רקע סכסוך בעולם התחתון התרחש באזור התעשייה בעיר. מאור פרץ, תושב העיר נורה ע"י רובה דייג והובהל במצב קשה למרכז הרפואי העמק. האירוע החמור הזה חשף את מערכת הכוחות בעולם העברייני של בירת העמק.

גורם המעורה בפרטי הפרשה ניסה לבקשת מערכת "עמקניוז" לעשות קצת סדר בפרשה. לדבריו בעפולה הייתה בעבר קבוצה גדולה שבראשה עמד ארז אברג׳ל, ותחתיו היו ניר קראוס ומאור פרץ. לימים פרץ סכסוך בין השלושה וקראוס ופרץ הקימו להם קבוצה עצמאית שמקיימת ברית עם זיו אלוש (יוצא קבוצת מיכאל מור והיום בסכסוך עימו). על פי המשטרה, באירוע המדובר היו מאור פרץ וחברו עידן אסיאג ברכב כאשר ברכב השני נסעו ארז אברג׳ל, סאלי סבאג, ירין בן מוחה ויהודה ראובן (חזיזה). אגב, ראובן אינו עבריין אלא איש עסקים מקומי המנהל קשרים עסקיים עם אברג׳ל, לדברי אותו גורם. לפני מספר חודשים הושלכו רימוני רסס אל בית משפחתו של ראובן. הרקע אינו ברור ומצוי עדיין בחקירה.

עו"ד עידית שינו
ייצגה את אסיאג. עו"ד עידית שינו

 

• נורה מרובה דיג והוכה באופן קשה

שתי הקבוצות נפגשו באזור התעשיה בעפולה באופן אקראי. בתום המפגש מצא עצמו פרץ חבול באופן קשה לאחר שנורה מרובה דיג והוכה באופן קשה בכל חלקי גופו. פרץ הובהל במצב אנוש לבית החולים העמק ובהמשך לבית החולים תל השומר, שם עבר מספר ניתוחים. חומרת הפציעה עדיין לא ברורה לחלוטין.

בחלוף כשבועיים ימים נעצרו אברג׳ל, סבאג, בן מוחה וראובן מצד אחד ואסיאג מצד שני על ידי ימ״ר צפון (כולם בחשד לניסיון רצח). אברג׳ל נעצר במקביל בגין חשדות נוספים לאחר שבבניין בו התגורר נמצא סליק עם אמל״ח. מעצרם הוארך מספר פעמים במשך כמעט שבועיים, כשלבסוף הם שוחררו משום שהמשטרה לא הצליחה לגבש תשתית ראייתית. אברג׳ל שוחרר גם מהתיק הנוסף בעניין האמל״ח לאחר שבדיקות המעבדה לא הצליחו לקשור בינו לבין האמל״ח שנתפס. את אברג׳ל וראובן ייצג זוהר ארבל, את סבאג ובן מוחה ייצג יוסף שלבי ואת אסיאג ייצגה עידית שינו. משטרת ישראל אישרה כי כל החשודים שוחררו ולא מסרה פרטים נוספים.

עו"ד זוהר ארבל
ייצג את אברג'יל וראובן. עו"ד זוהר ארבל

 

• עו"ד שינו: "פרשה שהחלה בקול תרועה רמה הסתיימה בקול ענות חלושה"

עו״ד עידית שינו אשר מייצגת את עידן אסיאג מסרה בתגובתה למערכת עמקניוז: "פרשה שהחלה בקול תרועה רמה הסתיימה בקול ענות חלושה. בסופו של יום שוחררו החשודים ללא כתב אישום וללא כל תנאי".
עורך הדין זוהר ארבל מסר כי: ״מלכתחילה סברנו שבידי המשטרה חומר מודיעיני שאינו קביל ולא יהיה בו להוביל לכתב אישום. צר לי ששתיקת מרשיי בחקירה גרמה להארכת מעצרם מעבר לדרוש, שכן מדובר בזכות המוקנית לכל חשוד. מכל מקום, אנו מברכים בסופו של דבר על שחרורם.״

עורך הדין יוסף שלבי מסר בתגובה: "מהרגע הראשון שנעצרו החשודים מסרתי כי אין להם כל קשר למעשים שיוחסו להם ולאחר שלוש הארכות מעצר הוכחנו את חפותם".

ייצג את סבאג ובן מוחה. עו"ד יוסף שלבי
ייצג את סבאג ובן מוחה. עו"ד יוסף שלבי