התערוכה חייבת להימשך! תערוכת "נשים יוצרות מציאות עמק יזרעאל" פותחת שעריה לקהל

התערוכה ״נשים יוצרות מציאות עמק יזרעאל״ מחדשת השבוע פעילותה לקהל בארבע גלריות ברחבי העמק

התערוכה היא מחווה לחלוצות העמק, פרי יוזמה של המועצה האזורית עמק יזרעאל בשיתוף פעולה עם העמותה לחקר אמנות, נשים ומגדר והודות לתמיכת משרד התרבות והספורט. לאחר שנאלצה להסגר על פי הנחיות משרד הבריאות, היא שוב נפתחת לקהל ומוצגת בגלריות: אורייתא בהושעיה, מבואת אולם המופעים ביפעת, בית חנקין בכפר יהושע ומירווח בהרדוף.
התערוכה, באצירת דבורה מורג וענת מנדיל, הינה מיזם ייחודי המשלב יצירות אמנות העוסקות בדמותן של החלוצות שחיו ופעלו בעמק מראשית ההתיישבות הציונית בעמק יזרעאל ועד למחצית המאה שעברה.
בתערוכה, יצירות האמנות מהדהדות את הקול האותנטי של הנשים הצעירות: חקלאיות, פועלות ומנהיגות אשר יישמו, הלכה למעשה, את החזון הציוני ובמרכזו התשוקה לעבודת האדמה והחתירה לשוויון זכויות. היצירות מוצגות לצד טקסט אישי של האמניות, והן משקפות מציאות חיים סוערת ורבת פנים בתקופת טרום המדינה ולאחריה.
חלוצות העמק, יוצאות לאור בתערוכה זו, נחשף פועלן, בדידותן וגבורתן, שלא זכתה לתהילה דומה לזו של הגברים. ציפורה זייד, לוטה כהן, חנה מייזל שוחט, ד״ר אדר, שפרה אבלס ועוד רבות אחרות, על סיפוריהן המרתקים, במזרע, נהלל, כפר יהושע ועוד. מיטב האמניות בישראל ואמניות מרתקות מהעמק, בתערוכה ייחודית ומלאת עומק.

תערוכת "נשים יוצרות מציאות עמק יזרעאל". צילום- דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל
מבקרים בתערוכת "נשים יוצרות מציאות עמק יזרעאל

מבטן של היוצרות משקף בתוכו סוגיות מרכזיות בשיח הנשי-לאומי בעשורים הראשונים של המאה העשרים, ביניהן: הפיצול בין הזהות האישית לזהות הלאומית; החתירה לשוויון זכויות ובפרט הזכות לעבוד את האדמה ולהגן על הבית – תחומים שנתפסו כגבריים, חינוך לערכים והקניית השפה העברית.
כל אלה מתוארים לצד הישגים לא מבוטלים בתקופה של התעוררות נשית ולאומית ובפרט, תרומתן העצומה של הנשים לפיתוח החברה, החקלאות, החינוך, הכלכלה והתרבות של היישוב הציוני.
לצד הצגת הנרטיב של האישה הציונית, המהווה את גוף העבודות המרכזי והגדול בתערוכה, מושמע גם קולן של הנשים הערביות והבדואיות כדי להנכיח את תרבותן, הנטועה בעמק מזה מאות שנים.

התערוכה הופקה על ידי מחלקת התרבות במועצה והודות למשרד התרבות והספורט.
התערוכה תימשך עד 30/11/2020. הכניסה חופשית, יש לשים לב לשעות הפתיחה של הגלריות השונות.
פרטים נוספים באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל