התנהלות פיננסית נכונה מול הבנקים

חג הפסח מאחורינו, חג שמבלי שהרגשנו, ההוצאות זרמו מחשבונינו במסגרת הקניות לחג והבילויים בחול המועד. אז מה עלינו לעשות בכדי למנוע את הטלפון מהבנק? על כך היועצת הכלכלית עליזה פרץ מרחיבה בטור הכלכלי

לאחר 17 שנות קריירה בנקאית בחרתי לעזוב את אזור הנוחות, ולצאת לדרך עצמאית, על מנת להגשים את הייעוד שלי "לעזור לאנשים להצליח עסקית ואישית".
מזה כשנתיים אני מלווה באופן עצמאי בעלי עסקים, וביחד אנחנו מצליחים להגדיל את המחזורים והרווחים בעסק. במהלך הליווי העסקי אני ניגשת יחד עם הלקוחות לבנקים על מנת להתאים להם את תמהיל האשראי הנכון עבור העסק שלהם, ולמצוא פתרונות מימון שיתאימו לפעילות העסקית.
במהלך הפגישות אני נפגשת עם בנקאים ומנהלי סניפים של כל הבנקים, ורציתי לשתף אתכם בכמה תובנות חשובות.
כל הבנקים רוצים לקוחות טובים שיודעים להתנהל בתוך מסגרות האשראי המאושרות. כל הבנקים אוהבים לקוחות עם מוסר תשלומים גבוה שמחזירים את ההלוואות בבנק. כל הבנקים אוהבים שהלקוחות עובדים עם תזרים מזומנים ולא מפתיעים את הבנקאים עם חריגות מהמסגרת. כל הבנקים רוצים לגדול ביחד עם העסק. כל הבנקים מעדיפים שתמליצו להם על חברים שיפתחו חשבון אצלם.
ומה הבנקים לא אוהבים: חריגות, הפתעות, בעיות תזרימיות, פיגור בהלוואות, לקוחות לא מסודרים ולקוחות שמקבלים את התשובות שלהם ללא עוררין.
לכן אני אומרת לכם אל תקבלו תשובות מהבנקאים כמובן מאליו. אם אתם עונים על חמשת הקריטריונים הראשונים, יש מקום לנהל מו"מ. אתם לקוחות טובים וכל בנק ירצה שתעבדו איתו.
אם אתם נמצאים בקטגוריית של הלא אוהבים – גם שם יש מה לעשות. לאחר שתלמדו להתנהל פיננסית נכון, עברו לקטגוריה של הלקוחות המועדפים ותהנו מהטבות וריביות טובות, ללא תוספת סיכון גבוהה.
אם גם אתם רוצים להיות הלקוחות שהבנקים אוהבים – קחו ייעוץ פיננסי מכל גוף שתחליטו ותתחילו לנהל תחזית עסקית ותזרים מזומנים שיקדם אתכם לכוון הלקוח המועדף.
חוק נותני אשראי החדש לא מקל עם הלקוחות שלא מתנהלים נכון פיננסית. על זה כבר ארחיב בכתבה הבאה.

א.נשים (ומעשים) טובים באמצע הדרך

|