"התחושה היא נפלאה בכל פעם מחדש, כאילו ילד בא לעולם, הפעם זה שלישיה"

אחרי שבגיל 45 נחשף לראשונה עם ספר שירי הביכורים שלו "שירים שבלב", מוציא לאור המשורר והסופר אילן וקנין מעפולה עוד שני ספרי שירה ואת "ריקוד חיינו", ספר סיפורים קצרים מעולמו, דמיונו חלומותיו, וגם: סיפורים מילדותו ומתרבותו של אביו יוסף במרוקו. צילום: באדיבות המצולם

אילן וקנין, 53, תושב עפולה ואב לשלושה החל לכתוב בגיל ארבעים וחמש, ונראה כי מאז הוא לא פסק מליצור, והוא ממשיך להפליא בכתיבתו.
בצורה מפתיעה אילן החליט לאחרונה להוציא עוד שני ספרי שירה, כמו גם ספר סיפורים קצרים.
קדמו לספרים אלו ספר שירה "שירים שבלב", שראה אור לפני כארבע שנים. ספר השירה השני, "ילד לעולם" הוא המשך ישיר לספרו הראשון והשירים שבו נכתבו ברגישות רבה ודמיון מופלא.
השירים נוגעים במציאות העכשווית וממחישים את מורכבות האהבה על כל גווניה. ספר השירה השלישי של המשורר הוא "כמו אילן": "ספר זה בא כהמשך לשני ספרי השירה שקדמו לו, "שירים שבלב" ו"ילד לעולם", מספר וקנין, "הספר מסכם את סדרת שירי האהבה, אף כי שירים נוספים נכתבו ולא יצאו לאור.

• הספר פותח מקום לתקווה והתחדשות, כמו כל דבר בטבע הנתון למחזוריות, כמו האהבה"

ספרו הרביעי של אילן וקנין "ריקוד חיינו", הוא ספר עם שינוי בכיוון כתיבתו, כשהוא עובר מכתיבת שירה לז'אנר הסיפורת. בספר, סיפורים קצרים מעולמו של הסופר, מדמיונו מחלומותיו, בד בבד עם הקשבה לסיפורי חיים של אנשים שהטה אוזניו אליהם, במסע עולמות חוצה גבולות ויבשות מצחיק ומרגש כאחד.
עוד בספר המרתק: "סיפורים מעולמו, מילדותו ומתרבותו של אביו יוסף במרוקו. "הוקסמתי מסיפורי מוסר ההשכל של אבי", אומר וקנין, "לכם כתבתי ופיתחתי אותם, בכדי לחלוק עולם זה עם קוראי".

איזה מקום תופסת הכתיבה בחייך בימים אלה?
"מקום מרכזי מאוד, ואני בדרכי לערוך עוד 10 ספרי ילדים לגיל הרך, ועוד ספר על עולם דמיוני וממלכות קדומות. התחושה היא נפלאה בכל פעם מחדש, כאילו ילד בא לעולם, הפעם שלישיה".
לצערו של וקנין, כמו סופרים ומשוררים רבים בישראל, אין הוא מתפרנס מספריו, אך הנחמה שלו היא בהעשרת עולמם ורגשותיהם של קוראיו והמשוב שהוא מקבל מהם.
"אני רואה במי שרוכש את ספריי שותף ליצירותיי", סיכם וקנין.
את הספרים ניתן לרכוש דרך המשורר והסופר.