השעון החכם התריע על התקף לב  

במהלך נופש באזור הכנרת אלעד גולן חש ברע, אלא שהוא לא התייחס לכך, עד שקיבל התרעה מהשעון החכם שעל ידו והבין שהוא עובר אירוע לבבי. אמבולנס שהוזעק באמצעות השעון החכם, העביר אותו בדחיפות לביה"ח. הוא צונתר, ולמחרת האירוע כבר חש בטוב. צילום: פוריה

אלעד גולן (51), יצא בחופשת הפסח לנופש משפחתי באזור הכנרת. ביום שבת יצאו הוא ואשתו להליכה כשהוא החל לחוש כאבים בחזה. אלעד שמתנדב במד"א כחובש, ייחס בתחילה את הכאב למחלה ממנה סבל בעבר. "הכאב מאד דומה לכאב שחוויתי

• "התברר לי שאני עובר התקף לב"

אחרי זמן מה, אשתי הלכה לשחות עם הילדים והכאבים בחזה התחזקו מאד, ואז שמתי לב להתרעה בשעון החכם שאני עונד. התרה ראשונה היתה על מדדים לא תקינים. השעון הציע לי לעשות בדיקת א.ק.ג וכשעשיתי את הבדיקה, התברר לי שאני עובר התקף לב. בשלב הזה כבר הרגשתי ממש לא טוב, חולשה וסחרחורת. באמצעות האפילקציה שמקושרת למד"א הוזעק אמבולנס". תוך זמן קצר אלעד פונה באמצעות ניידת טיפול נמרץ למערך הלב במרכז הרפואי פוריה.
ד"ר נמרוד בלנק, מ"מ מנהל יחידת האקו במערך הלב מסביר, "למרבה המזל אלעד התייחס ברצינות רבה להתרעה של השעון החכם והגיע אלינו לטיפול תוך זמן קצר מאד. הוא הוכנס לצנתור דחוף והתברר שהייתה לו חסימה של העורק הקדמי היורד, שהינו אחד העורקים המרכזיים בלב".
ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב מדגיש: "כל דקה שעוברת מהתחלת התקף לב משמעה פגיעה בשריר הלב. אלעד הגיע לטיפול תוך זמן קצר וכתוצאה מכך ניצלו חייו ונמנעה פגיעה קשה בשריר הלב, למרות שעבר אוטם לבבי גדול".
יום אחרי הצנתור הדחוף אלעד כבר חש בטוב וסיכם את החוויה: "אני מרגיש שהשעון הזה הציל אותי. היה לי מזל גדול. אני מתכוון להמליץ על שעון כזה לכל מי שחושב שהוא בקבוצת סיכון. גם להורים שלי אני מתכוון לקנות שעון כזה ליום ההולדת. חשוב לי להודות לצוות של מערך הלב שבזכות הטיפול המקצועי שלהם, חיי ניצלו. אני מרגיש עכשיו טוב ומקווה לחזור לפעילות כרגיל".