השיער שלכם- החיוך שלהם

מנהלת תושבים רובע יזרעאל, בשיתוף מרכז צעירים עפולה ושחקים ערכו ביום ראשון מבצע מרגש להתרמת שיער לפאות לילדות ונערות ולנשים חולות סרטן. בתום המבצע נאספו כ-40 צמות מילדות, אמהות וגם סבתות. במהלך האירוע התרגשו הנוכחים עד דמעות לאחר שקיבלו פאה של שיער מאם שבתה נפטרה מהמחלה לפני יותר מעשור

המחשה  חומוס צילום: צרלס היינס- אתר פליקרמתגברים ביחד: מנהלת תושבים רובע יזרעאל, בשיתוף מרכז צעירים עפולה ושחקים ערכו ביום ראשון מבצע מרגש והמוני להתרמת שיער בעבור נשים חולות סרטן. האירוע בו לקחו כמאתיים איש, נערך צמוד לגן ספיר בשכונה. הנשים והילדות וגם הסבתות שתרמו את שיערן זכו לתספורת חינם. השיער שנתרם, סה"כ כ-40 צמות, הועבר לעמותת זכרון מנחם (עמותה לטיפול בילדים ונוער חולי סרטן ובני משפחותיהם).
השיער מיועד עבור פאות לילדות ונערות וכאמור עבור נשים חולות סרטן.  במהלך ההפנינג הוצבו במקום פינות יצירה לילדים, ניידת לתרומת דם, עמדות צמות ומריחת לק, דוכנים של פופקורן וסוכר, מכירת עוגות ועוגיות, עמדה של איל"ן ועוד. את המבצע המבורך יזמה יאנה קריספיל שאביה חלה והחלים ממחלת הסרטן, יחד עם מנהלת הרובע.

תורמת שיער בעמדת התספורת
תורמת שיער בעמדת התספורת

קריספיל, אמא לתאומים המתגוררת ברובע סיפרה: “היוזמה לעריכת האירוע הייתה מקרית, לאחר שראיתי פוסט שעסק בתרומת שיער בפייסבוק. התרגשתי ממנו והחלטתי לקדם יחד עם חברי מנהלת הרובע היקרים אירוע דומה אצלנו בשכונה. אני יודעת כמה קשה להתמודד עם המחלה הזו, וזה נגע בי מהתקופה שבה אבי חלה. כמובילת צוות במנהלת אנחנו חושבים כל הזמן איך לקדם אירועים עם ערכים מוספים, חינוכיים, חברתיים, ופרוייקט שכזה בדיוק מתאים למשבצת הזו". האירוע התכתב היטב עם יום המעשים הטובים, או חודש המעשים הטובים כפי שאומרים במנהלת הרובע.

עומר קינן, ילדה מקסימה עם הצמה שתרמה צילום: עדי דינר
עומר קינן, ילדה מקסימה עם הצמה שתרמה צילום: עדי דינר

• "בעקבות ההצלחה בכוונתנו להפוך את האירוע הזה למסורת"

הכסף שהתקבל מהמכירה בדוכנים – מעל 2000 שקלים, יועבר קודש לתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.. “הייתה פה הזדמנות להורים להביא את הילדות שלהן לאירוע ולאפשר להן להסתפר לראשונה בדרך שתשאיר להן זיכרון לכל החיים ועם ידיעה שהשיער שלהן יינתן לאישה חולת סרטן ויסייע לה להתמודד טוב יותר עם המחלה. האירוע עלה כל כל הציפיות שלנו והתרגשנו עמוקות מההרתמות של כלל התושבים בשכונה שתרמו רבות להצלחת המבצע המבורך. כל תורמת קיבלה מאיתנו ורד ותמונת מגנט- כאות הערכה לתרומתה החשובה. בעקבות ההצלחה בכוונתנו להפוך את האירוע הזה למסורת", סיפרה קריספיל.

• “האם סיפרה לי כי היא לא הצליחה להיפרד עד עתה מהפאה והאירוע החשוב הזה גרם לה לעשות זאת"

במהלך האירוע היו עדים הנוכחים למחווה מרגשת של אמא שנחשפה לאירוע והחליטה לתרום את הפאה ששימשה את בתה ז"ל- בטרם נפטרה ממחלת הסרטן לפני כ-11 שנים, “האם סיפרה לי כי היא לא הצליחה להיפרד עד עתה מהפאה והאירוע החשוב הזה גרם לה לעשות זאת. המחווה שלה ריגשה את כול הנוכחים וגרמה לנו לצמרמורת ולהבעת תמיכה והערכה למעשה המיוחד והעוצמתי שלה. היא ציינה בפנינו כי היא לא תשכח לעולם את התמיכה של עמותת זכרון מנחם".

ראויות להערכה: רעות ויהלי אילוז, אם ובתה שלקחו חלק במבצע המבורך מציגות את הצמה המקסימה שנתרמה. צילום: עדי דינר
ראויות להערכה: רעות ויהלי אילוז, אם ובתה שלקחו חלק במבצע המבורך מציגות את הצמה המקסימה שנתרמה. צילום: עדי דינר

יניב פרץ, יו"ר מנהלת הרובע: "זהו אירוע נוסף ברצף של אירועים שבהם ניתן לראות את איכותה של הקהילה המדהימה ברובע יזרעאל.
יש לנו שכונה נהדרת שרק הולכת ומתגבשת מידי יום ויודעת למנף את עוצמתה למען הכלל. חברי מנהלת התושבים בשכונה ימשיכו בפעילותם לשיפור איכות החיים של תושבי השכונה, תרומה לקהילה וגיבוש התושבים הקיימים והמצטרפים אליה”.
מעצבי השיער שסיפרו את המשתתפות הם אוהד וליז סימוני, ואדיר פימה.