"השיחה האחרונה": סרט עוצר נשימה מתעד את פענוח רצח הנערה שלי דדון ז"ל מעפולה

יעקב, אביה של אביה של שלי דדון ז"ל: “ראינו את הסרט ולא יכולנו לעצור את הדמעות"

"כאן בהרצה" – תאגיד השידור הישראלי, ישדר ביום רביעי(24.01), סרט תיעודי המשחזר את פיענוח הרצח האכזרי של שלי דדון, אשר יצאה מביתה בבוקר 1 במאי 2014 לראיון עבודה במגדל העמק ומעולם לא הגיעה אליו.
הסרט משחזר את האירועים מהרגע שבו יצאה שלי מביתה ועד ללכידתו של הרוצח, והוא כולל ראיונות חושפניים ומרגשים של בני המשפחה, החוקרים והשוטרים שהיו חלק מהחקירה והצליחו להתחקות על עקבותיו של הרוצח, בעיקר בעזרת איתור הקלטה של שיחה בין שלי לבת דודתה בדקות האחרונות לחייה.

מצולקת עם סימני שאלה רבות. טל בת דודתה של שלי דדון ז"ל
מצולקת עם סימני שאלה רבים. טל בת דודתה של שלי דדון ז"ל

השיחה האחרונה של שלי עם טל, בת דודתה האוהבת, הייתה אבן דרך לפיענוח הרצח אך גם גרמה לטל תחושת אשמה קשה והשאירו אותה מצולקת עם סימני שאלה רבים. בסרט נחשפת המצוקה של טל בשיחה מצמררת עם החוקר שעמד בראש החקירה. במהלך השיחה היא מנסה לקבל תשובות על שאלות שרודפות אותה כבר שנים.
הוריה של שלי צפו בסרט בביתם בעפולה עילית יחד עם בני משפחה וחלק מאחיה. אביה יעקב סיפר השבוע: "הצפייה בסרט לא הקלה עימנו, היא החזירה אותנו ישירות לאותו יום ארור. זה סרט קשה שגרם לכל מי שצפה בו למרר בבכי. אני יודע שהיה קשה מאוד גם לטל לצפות בסרט בשל תחושת אשמה שאנו מנסים להבהיר לה כל העת שהיא לא אשמה בדבר. מבחינתנו מדובר בסוג של הנצחה עבור שלי ביתנו האהובה לעד".

כואבים. הוריה של שלי דדון ז"ל
כואבים. הוריה של שלי דדון ז"ל

לפני כשבועיים הוקרן הסרט גם בסינמטק בתל אביב. לדברי יעקב הסרט עורר עניין רב ובעקבות זאת הועבר מאולם קטן לאולם גדול. "אף עין לא נותרה יבשה באולם אחרי הצפייה בסרט הקשה", אמר יעקב לסיום".
יוצרות ובימאיות הסרט הן תמנע גולדשטיין-חטב והדר קליינמן-צדוק.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|