המדור הכלכלי: כלכלה ועסקים בצל הקורונה

הטור הכלכלי של עליזה פרץ: אז מה עלינו לעשות כבעלי עסקים קטנים לנוכח הקורונה?

רוב בעלי העסקים חיים בעולם של אי וודאות. אנחנו מדינה שבה יש כל הזמן תרחישים ביטחוניים, חגים רבים, עסקים עונתיים, ובנוסף קיבלנו את מתנת הקורונה.
אפקט הקורונה משפיע על כל בעלי העסקים הגדולים והקטנים. הפחד מאי הוודאות ומה צופן בחובו העתיד גורם ללקוחות ולבעלי העסקים לקבל החלטות שפוגעות בכולנו. התקשורת והרגולטור באמצעות הדיווחים על המצב, גורמים ללקוחות להפסיק להיכנס לבתי העסק, והמכירות צונחות. מצד שני ישנם עסקים שכן נמצאים בצמיחה. הם זיהו את הפוטנציאל של הקורנה, וכך העלו את המכירות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אז מה עלינו לעשות כבעלי עסקים קטנים? קודם כל לייצר וודאות וביטחון בעסק על ידי תכנון וסדר במספרים, להבין את הדוח רווח והפסד של העסק, ולבנות תזרים מזומנים חזוי. אם אתם צופים ירידה במחזורים זה הזמן לקחת הלוואה, ולפרוס אותה לתשלומים קטנים, שאם במידה וההכנסות יפגעו יהיה לכם מספיק כסף להוצאות הקבועות. אם אין לכם תחזית עסקית לשנה הקרובה זה הזמן לבנות אותה נכון ע"י דיוק המספרים ותמחור המוצרים.חשוב להמשיך לנהל את העסק בצורה אחראית, כי אם תעשו כרגע פעולות שמונעות מפחד אתם יכולים למצוא את עצמכם בסחרור. לכן גלו אחריות וקחו מחויבות על הניהול הנכון של העסק.
גם אם הבורסה כרגע יורדת, ורואה חשבון אומר לעצור השקעות,  והמדינה נכנסת לפאניקה, נדרש שכל אחד בחלקת אלוהים הקטנה שלו יעשה את המקסימום בכדי להמשיך להוביל את העסק להצלחה. עסק איתן נעמד ניצב וחזק גם בסערות חזקות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|