המדור הכלכלי: "בשעה זו אנו נדרשים לחבר מכונת הנשמה לעסקים שנפגעו בשל נגיף הקורונה"

ההכנסות שהצטמצמו, ההוצאות שנמשכות, ההלוואות מהמדינה ואיך צולחים ושורדים את המשבר הזה עם בריאות נפשית ופיזית. היועצת העסקית עליזה פרץ עושה לכם סדר בבלאגן

בעלי עסקים רבים ועצמאים נמצאים בימים אלה באי ודאות קשה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה – לאחר איבוד ערוצי ההכנסה העיקרי עבורם. חלקם נאלצו לסגור חנויות, מסעדות, מכוני יופי, תיירות הפנים והחוץ שבקה, ונראה שכדור השלג המתגלגל לא פוסח על אף אחד.

היכולת שלנו "להביא כסף הביתה" נשמטה בין רגע, ומצב זה הכניס את כולנו לפחדים – מה יהיה מחר בעוד שבוע, חודש, חודשיים? לא ידוע מה יקרה אם לא נחזור במידי לשגרה? אי היכולת לייצר הכנסה בעת הנוכחית וללכת לסופר לקניות, למלא את המקרר, לדאוג לילדים ולקרובים שלנו הכניסה את כולם לסחרור וחוסר הבנה מה עלינו לעשות כדי לשרוד?

• "יש לבצע פעולות שיתנו לנו וודאות"

לדברי עליזה פרץ, יועצת עסקית, פיננסית ומאמנת מכירות הפתרון שלה כרגע לכל בעלי העסקים שהגיעו למצב הזה, הוא לעצור לחשוב בהגיון: "בסופו של דבר זה יגמר, וכולי תקווה שנחזור לשגרה בחודשיים הקרובים, "היא אומרת, "לאחר שהקפיאו את הארנונה, (ולחלק את השכירויות), דחו תשלומי מיסים ומע"מ למדינה ותשלומי הלוואות בבנקים כרגע יש לבצע פעולות שיתנו לנו וודאות. אני מדמה את זה כמו לחבר מכונת הנשמה לעסק. בשלב הבא אני ממליצה לקחת הלוואה בערבות המדינה ולחשב את הסכום הנכון עבורכם – כזה שיעזור לכם לעבור את התקופה הנוכחית.  הרשויות במדינה הצליחו במרוצת השבוע האחרון למנוע את צוואר הבקבוק שנוצר והתהליך יותר פשוט. ההלוואה הזו מיועדת לבעלי עסקים שהכנסתם הצטמצמה או עצרה לחלוטין וכך נותרו רבים רק עם הוצאות. לכן יש את ערבות המדינה לאשראי המבוקש. הריבית בהלוואה הינו פריים + 1.5%. זוהי ריבית נמוכה מאוד, ללא עלויות הקמה נוספות ותחילת תשלום ההלוואה רק בעוד שנה – כך שתוכלו להיערך לחזרה לשגרה בלי לחצים פסיכולוגיים ופיננסיים".


אם לא השתמשתם בכסף תמיד אפשר להחזיר (עמלת פירעון מוקדם וקנס קטן מאוד). כרגע זה לא הזמן לכעוס על כולם, בנקים ומדינה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• אופן הגשת הבקשה

  1. להיכנס לאתר האוצר. למלא פרטים, לקבל סיסמא ולהגיש את הבקשה במערכת המקוונת.
  2. הבקשה נשלחת לבנק הבנקאי שיוצר עמכם קשר + שליחת מייל עם כל הנתונים הפיננסיים המבוקשים.
  3. יש לבקש מהרואה חשבון דוחות פיננסיים לשנים 2018, 2019, ורבעון ראשון של 2020 (הכנסות והוצאות).
  4. במידה והבקשה נשלחת לבנק אחר ואין שם את הפעילות העסקית השוטפת של העסק שלכם – צריך להמציא נתונים מהבנק שלכם, ריכוז יתרות כולל פירוט הלוואות ועו"ש 3 חודשים אחרונים.
  5. יש למלא מספר טפסים שבהם אתם מספרים לבנק כיצד נפגעתם מהקורונה – מהשבתת הפעילות העסקית או מירידה בפעילות.
  6. נתונים שוטפים עדכניים – לדווח לבנק על כל החובות לספקים, שיקים דחויים שחילקתם לספקים, כל התשלומים שחזרו – ויתרת חייבים.
  7. תקבולים – שקים במשמרת, זיכוי כרטיסי אשראי, הכנסות שפרסתם ללקוחות בתשלומים – וייתרת לקוחות.
  8. להכין תזרים מזומנים חזוי חצי שנה לאחר החזרה לשגרה.
  9. מסמך המפרט את הפעולות שהעסק נוקט עם התמודדות הקשיים התזרימים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה

"בעלי עסקים יקרים: נכון שהלוואה צריך להחזיר בעתיד אך מנגד חשוב שכרגע תייצרו וודאות ושקט נפשי בכדי להרגיע את המחשבות ההישרדותיות, לחזק את המערכת החיסונית, ולשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו .
אם לא השתמשתם בכסף תמיד אפשר להחזיר (עמלת פירעון מוקדם וקנס קטן מאוד). כרגע זה לא הזמן לכעוס על כולם, בנקים ומדינה.
כל מי שצריך עזרה וסיוע בהגשת הבקשה מוזמן לפנות אליי . בימים אלה כולנו ערבים זה לזה, חשוב להכיר את הטוב ולהיות בנתינה.
בהצלחה – חג חירות שמח לימים טובים יותר".

עקבו אחריי בדף העסקי – עליזה פרץ ליווי ופיתוח עסקי בפייסבוק, ממשיכה לעדכן און ליין.