המדור הכלכלי: גלי הקורונה: איך זה משפיע על ההתנהלות של בעלי העסקים 

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: באלו צעדים כל בעל עסק חייב לנקוט עוד היום – על מנת שיוכל לצלוח כל משבר כלכלי -פיננסי – בריאותי ואחר שיקלע בדרכו

נגיף הקורונה שהגיח לחיינו הוביל אותנו במרוצת החודשים האחרונים למציאות אחרת לחלוטין- חברתית, מדינית ועסקית כאחד. כיום אנו מבינים כבעלי עסקים שאי אפשר להמשיך ולנהל עסק ללא מנגנונים סדורים שמאפשרים לנו ברגעי משבר למצוא פתרונות לבעיות שצצות.|
בטור זה אציג בפניכם באלו צעדים כל בעל עסק חייב לנקוט עוד היום – על מנת שיוכל לצלוח כל משבר כלכלי -פיננסי – בריאותי ואחר שיקלע בדרכו.
ראשית, חובה לכל בעל עסק לנהל תזרים מזומנים – להבין את המספרים של העסק, לשלם לספקים ע"ס התשלומים שמקבלים מהלקוחות, כשהכל מסודר ומדויק גם אם יש משבר. חייבים לדעת בדיוק כמה כסף חסר לי לעסק, בלי הפתעות של שיקים של ספקים שחילקתי ולא כתבתי. כך אפשר להיות ערוכים ולגשת לבנק אם צריך לגשר על הפער. כשמנהלים תזרים מזומנים ההתנהלות הבנקאית שלכם טובה יותר, אין חריגות והבנק כן מוכן לסמוך עליכם ולתת לכם כסף זול.
דבר שני עליכם לבנות תחזית עסקית – מנגנון מכירות עם יעדים  ברורים כמה עליי למכור כל יום, מה ההכנסות הצפויות השבוע, החודש, וכך תוכלו להגדיל את המכירות בעזרת מנגנון היעדים. כל בעל עסק, לא משנה מה תחומו צריך להגדיר את ההכנסות הצפויות, בכדי שיוכל לעמוד בהוצאות הקבועות והמשתנות, ולהגדיל את שורת הרווח.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דבר שלישי חשוב ביותר לבצע פעולות שיווק באופן קבוע: לכל עסק ישנם מספר ערוצי שיווק. אסור להסתמך רק על ערוץ שיווק אחד כגון: חבר מביא חבר או מדיה חברתית. צריך להבין מי הלקוח אווטאר שלנו ולהתחיל לשווק בכמה ערוצים שונים: ערוץ שאני ממליצה לכל בעל עסק הוא שיתופי פעולה – ערוץ זה הינו  יעיל ביותר להפצת הבשורה והערך אותו אתם רוצים להעניק ללקוחותיכם.
כיום אנשים רוצים לקנות מבעל עסק שהערכים שלו והאישיות שלו מתחברים ללקוח ועל כן יש לתת מקום לבידול שלכם ולמומחיות שלכם בשיווק.
לסיכום חובה להפנים כי אי אפשר לנהל עסק כמו בעבר, עם סיסמאות דוגמת יהיה בסדר, ולהמתין שיגיעו הלקוחות. צריך לתכנן, לפעול ולייזום. רק ככה אפשר להצליח היום העסקים.