המדור הכלכלי: "האדמה בוערת"

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: חברים, נכון שהמצב קשוח ולא פשוט, אבל צריך להיערך לכל תרחיש שנוצר – הן פיננסי והן מנטל

בעלי עסקים שאיבדו פרנסתם ביום אחד, מדיניות כלכלית שלא תואמת את המציאות, בעלי עסקים חסרי אונים, ותחושת כאוס אחד גדול.
זו המציאות שלנו כרגע.
המצב דומה להתפרצות הר געש: תחילה יש התפרצויות מלוע ההר של לבה בקטנה, ואז ההר מקיא החוצה לבה בכמויות אדירות.
ההערכה הגורפת היא שהאדמה תישאר חרוכה לשנים רבות, עם משברים פיננסיים ונפשיים, חדלות פירעון של בעלי עסקים, שכירים מפוטרים, מבני נדל"ן ללא תשלומי שכירות, ספקים שלא קיבלו תשלומים מלקוחות, וכן הלאה.

• אז מה האפשרויות העומדות בפנינו במצב קטסטרופלי שכזה?

חברים, נכון שהמצב קשוח ולא פשוט, אבל צריך להיערך לכל תרחיש שנוצר – הן פיננסי והן מנטלי.
תחילה יש לחזק את החוסן המנטלי – "כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל". גם ברגעי משבר כשהכל קורס, תמיד חשוב להרים את הראש, להאמין בעצמנו שנוכל לצלוח כל משבר.
יש בנו את כל העוצמות והיכולות להצליח, לחשוב איך אפשר אחרת, מה עליי לעשות על מנת לשנות את המצב שנכפה עליי, ואיך אפשר  להמציא את עצמנו מחדש.
לאחר מכן לבנות תוכנית פיננסית – מול הבנקים, להכין מפרט של כל החובות שנצברו, לגשת לבנק לבדיקת פריסה מחדש של כל החוב, לבנות תזרים מזומנים חזוי עד סוף השנה, ולהגדיר כמה כסף חסר על מנת לצלוח את התקופה הקרובה.
יוזמה ויצירתיות תוביל אתכם לפתרון. אל תתייאשו. תחשבו איך כן אפשר לצאת מהמשבר הכלכלי והמנטלי, ולבדוק אפיקים נוספים במטרה שתוכלו להתפרנס בכבוד. אז לסיום וסיכום? מה עליי לעשות על מנת לשנות את המצב שנכפה עליי? איך אפשר  להמציא את עצמנו מחדש? ובכן חברים, בסופו של דבר זה תלוי בנו: "אם אין אני לי מי לי" ו"אין יאוש בעולם כלל".

 

מבמת הריקודים הבינ"ל לנטרול מחבלים: המסלול של אנה צ'נוה מנוף הגליל

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|