המדור הכלכלי": מגרש המשחקים" של בעלי העסקים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: איך הופכים ללקוח מחוזר על ידי הבנקים ולא "שוברים את הכלים"

במהלך שני העשורים האחרונים אני פוגשת לא מעט לקוחות עסקיים כאשר הם מגיעים לבנק ולא מאשרים להם את האשראי המבוקש. בתגובה הם כועסים ומתנהגים כמו ילדים קטנים.
הם "שברו את הכלים ולא משחקים" ונשבעים שבהזדמנות הראשונה הם יעזבו את הבנק, ויסגרו את החשבון. האם כך צריך לנהוג?
זו לא אסטרטגיה נכונה מכיוון שבכדי להיות לקוח "מחוזר" על ידי הבנק צריך ללמוד את כללי המשחק.
ישנם חוקים שאם נתנהל על פיהם מבחינה פיננסית נוכל לקבל אישור לבקשות האשראי שלנו. אז אם לא אישרו לכם הלוואה? אם לא הגדילו לכם את המסגרת אשראי?  אם לא נתנו לכם כרטיס אשראי? יש לכך סיבה והיא ההתנהלות הבנקאית הלא נכונה שלכם.
בכדי שתתנהלו נכון בחשבון הבנק שלכם עליכם למלא מספר כללים מאוד ברורים ומדויקים.

• כלל מספר אחד: לא לחרוג ממסגרת האשראי המאושרת

כמו במשחק כדורגל, כך גם בהתנהלות השוטפת בחשבון הבנק שלכם – כאשר אתם חורגים ממסגרת, המדדים שלכם עולים ואתם הופכים להיות לקוח בסיכון גבוה. כאשר אתם מגיעים לבנקאי דבר ראשון שהוא בודק זה את הדרוג האשראי הפנימי שלכם.

כלל  מספר – שניים  בלי "הפתעות"

עליכם לדעת מהן בדיוק ההוצאות שלכם, עליכם לדעת מתי אתם מקבלים תקבולים מלקוחות. חובה לנהל דוח גבייה אל מול דוח ספקים ולבצע התאמות בתוך מסגרת האשראי,  כך שלא יגיעו צ׳קים שעוברים את המסגרת ויפתיעו את הבנקאים. אל  תהיו בסיטואציה של החזרות חיובים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כלל מספר שלוש- למדו את מספרי העסק

נהלו את העסק נכון על ידי הבנה של סך ההוצאות שלכם אל מול סך ההכנסות שלכם. כל עסק מטרתו להגדיל את שורת הרווח ואם דוח רווח והפסד שלכם הוא בהפסד, זאת אומרת שעשיתם משהו לא נכון. מבחינת הבנק אין לכם כושר פירעון, להחזר ההלוואות וזו בדיוק הסיבה למה הבנק סוגר את הברז.
חברים, אם נקלעתם למשבר בעקבות הקורונה זה הזמן שלכם לעשות סדר במספרים של העסק, זה הזמן ללמוד איך לנהל עסק בצורה בריאה ולהפוך להיות לקוח מחוזר על ידי הבנקים.
בעלי עסקים, לפני שאתם עולים למגרש תלמדו את החוקים. אל תהיו שחקני ספסל!