השופט התיר חיסון נגד קורונה לקטינה – חרף התנגדות האם

"חיסון נגד קורונה לקטינים מעל גיל 16 הינו בטוח, תועלתו עולה על הסיכון הטמון בו, וישנה המלצה חד משמעית לתיתו לכל הקטינים מעל גיל 16", כתב השופט ניר זיתוני בהחלטתו. צילום: המחשה

השופט ניר זיתוני, מבית המשפט למשפחה החליט לפני מספר ימים להתיר לקטינה להתחסן בחיסון כנגד נגיף הקורונה, חרף התנגדות אמה.
בהחלטה כתב השופט: "לפני בקשת הקטינה, שהוגשה באמצעות האפוט' לדין, לאפשר לקטינה לקבל חיסון נגד קורונה חרף התנגדות האם ולצמצם את זמני השהות עם האם כך שאחרי סופ"ש אצל האם הקטינה תשוב לבית האב ביום א' בבוקר. לגבי החיסון מסבירה הקטינה כי אביה ובני משפחתו התחסנו. הקטינה פנתה לאם לקבלת הסכמתה ונענתה כי האם תגיש תביעה נגד האב אם הקטינה תתחסן. לגבי צמצום זמני השהות עם האם, מסבירה הקטינה כי אחותה הקטנה  מקבלת יחס מועדף מהאם כאשר שתיהן שוהות עם האם. האפוט' לדין מדגישה כי הקטינה היא נערה מרצה, אשר עם התבגרותה החלה לעמוד על שלה ויש לכבד את רצונה בעניינים אלה. האב תומך בבקשה. לדבריו האם זורעת בקטינה פחד מפני החיסון באמצעות תאוריות קונספירציה כגון כי החיסון מכיל אמצעי מעקב וניטור. האם מתנגדת לבקשות ולאופן בו הוצגה עמדתה ע"י האפוט' לדין. נטען כי האפוט' לדין לוקחת את הצד של האב ומערבת את עמדתה האישית בעניין. האם מדגישה כי היא אינה מתנגדת חיסונים, אלא רק מתנגדת לחיסון נגד קורונה שהוא ניסוי המוני ראשוני. מודגש כי גם הגורמים הרפואיים לא יכולים להבטיח שלא תהיינה השפעות לוואי עתידיות שליליות".

• "הקטינה מבקשת לאמץ המלצה זו לאחר שראתה כי אביה ובני משפחתו התחסנו"

עוד כתב השופט בהחלטה: "לאחר ששקלתי טענות הצדדים החלטתי לקבל את בקשותיה של הקטינה מהטעמים שיפורטו להלן. באשר לחיסון נגד קורונה, הדעות חלוקות בציבור לגבי נחיצות החיסון, יעילותו והיחס בין התועלת שבחיסון לבין החשש מתופעות לוואי של החיסון לטווח הקצר והארוך. בעוד פחות משנתיים הקטינה תוכל לגבש עמדה בעצמה ולהחליט בעצמה. בשל היותה קטינה הפכה המחלוקת בין הוריה בעניין זה לעוד סלע מחלוקת בין ההורים, שאינם מפסיקים לנהל הליכים משפטיים במשך 12 שנים. עמדת משרד הבריאות בעניין זה גובשה זה מכבר והיא ברורה וחד משמעית. חיסון נגד קורונה לקטינים מעל גיל 16 הינו בטוח, תועלתו עולה על הסיכון הטמון בו, וישנה המלצה חד משמעית לתיתו לכל הקטינים מעל גיל 16. הקטינה מבקשת לאמץ המלצה זו לאחר שראתה כי אביה ובני משפחתו התחסנו ולאחר שהיא עצמה עברה את החוויה המורכבת של בידוד יותר מפעם אחת…
באשר להפחתה של יום אחד בשבועיים בזמני השהות של הקטינה עם האם , אני סבור כי גם בענין זה אין סיבה שלא לקבל את רצון הקטינה. מדובר בשינוי מינורי בזמני השהות. הקטינה  הסבירה מדוע היא מעוניינת בשינוי זה. ההסברים שנתנה הגיוניים ומתיישבים.
על כן, אני מתיר לקטינה  לקבל חיסון נגד נגיף הקורונה ללא צורך בהסכמת האם ומורה כי מעתה ועד למתן החלטה אחרת, לאחר סופ"ש בבית האם, הקטינה תשוב לבית האב ביום א' בבוקר ולא תשהה בבית האם באותו יום א' אחת לשבועיים".