השוחרים של עפולה ממריאים

בביקור משלחת ביה"ס שכללה את ההנהלה ומגמת השוחרים בבסיס נבטים למדו על סוגי המטוסים ובראשם 'האדיר', נפגשו עם טייסים וצוותי הקרקע ואף הופתעו ע"י מפקד הבסיס בטיסה משותפת במטוס תובלה.

לפני כשבוע פרסם משרד החינוך את תוצאות הבגרות לשנת תש"פ. אחד התיכונים שרשמו את הזינוק הגבוה ביותר בארץ הוא תיכון "אורט יהודה".
זה לא היה הזינוק היחיד של בית הספר באותו יום. בדיוק שנחשפו התוצאות המחמיאות עשתה הנהלת בית הספר את דרכה לסיור לימודי עם חניכי מגמת השוחרים בבסיס חיל האוויר הגדול ביותר בישראל בנבטים שם למדו על סוגי המטוסים ובראשם 'האדיר', נפגשו עם טייסים וצוותי הקרקע ואף הופתעו ע"י מפקד הבסיס בטיסה משותפת במטוס תובלה.
את הסיור פתח מפקד הטייסת בהיכרות עם מטוס הקרב "אדיר" המתקדם ביותר בעולם. במהלך הסיור קיבלו המבקרים סקירה אודות יכולות המטוס, יתרונותיו האוויריים ושיתופי הפעולה מול התעשייה האווירית בישראל ותעשיות ביטחוניות נוספות בעולם.
בהמשך הביקור הכירה המשלחת מעפולה סוגי כלי טיס נוספים, את עבודת צוותי הקרקע ובסיום הפתיע מפקד בסיס נבטים את המשתתפים כשהודיע להם שכולם יוצאים לטיסה במטוס התובלה הוותיק "שמשון", מטוס התובלה הגדול ביותר של צה"ל.
במגמת השוחרים שבבית הספר "אורט יהודה" לומדים כ-45 תלמידים שרבים מהם עתידים להשתלב במסלולי קצונה במסלולי הטכנולוגיה והניהול בעת גיוס לצה"ל עם סיום לימודיהם.
השוחרים לומדים בשתי מגמות תקשוב וחשמל וזוכים לצד לימודים במקצועת הליבה והבגרות לשיעור במשמעת צבאית, הכולל מסדרי בוקר במדים, תפילה משותפת, הנפת הדגל והשמעת המנון התקווה, כך מדי יום. במסגרת הלימודים חזון בית הספר מייעד את התלמידים לסיים בגרות בחמש יחידות במקצועות המתמטיקה והאנגלית לצד הכשרה של מקצועות טכניים.
יוני חזי, מנהל בית הספר, אמר: "חווינו שיעור מרתק שמעביר לדור העתיד את המסר כי השמים הם לא הגבול. תלמידי מסלול השוחרים הם חיילי העתיד של צה"ל והמגמה הפכה לאבן שואבת לתושבי העיר והאזור. אנו עדים למגמת התעניינות הולכת וגוברת של תלמידים שמעוניינים לשלב לימודי מקצועות טכניים צבאיים שעתידים לשמש אותם בהשתלבות באזרחות בהצלחה רבה".

 

עפולה: יצאה לדרך בנייתו מחדש של בית ספר ברקת

|

נוער בתנופה: מועדון נוער חדש נחנך בכפר יהושע

|