"השאיפות שלי הן להגיע למקומות לא צפויים"

סגן יונתן יוספזון סיים לאחר שנתיים וארבעה חודשים את קורס החובלים של חיל הים והוא מלא במוטיבציה לקראת השנה הקרובה: "השאיפות שלי הן לחוות כמה שיותר ולהצליח ליישם את כל מה שלמדתי". צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 141 שבו סיימו 37 צוערים. אורך הקורס הינו שנתיים וארבעה חודשים, שבסופם הצוערים הופכים להיות קצינים, לוחמים ומפקדים בכלי השיט של זרוע הים. קורס החובלים מקנה למסיימיו דרגות קצונה, רישיון 'סקיפר', תואר אקדמי וניסיון פיקוד של חמש שנים.
סגן יהונתן יוספזון הינו אחד ממסיימי קורס החובלים. הוא בן 21 מיוקנעם, בן לעוזי ויפעת ואח לאיתי וגיא. הרצון של סגן יוספזון לעשות שירות משמעותי ולפקד, יחד עם אהבתו לים, גרמו לו לבחור לצאת לקורס החובלים.
במהלך הקורס, כל חצי שנה הצוערים נדרשים לעבור בוחן חובל שבו הם מבצעים מספר תרגילים מאתגרים ונדרשים לעמוד ברף ביצועים גבוה. הקושי המרכזי שחווה יהונתן במהלך הקורס היה לעבור את בוחן החובל, הוא נכשל בו פעמיים מאחר ולא הצליח לעבור את קיר המכשולים.

• למדתי שצריך לשחרר את הפחד כדי לנסות

יהונתן לא ויתר ואימץ לעצמו שגרת אימונים ותזונה קפדנית על מנת שיעבור את הבוחן בצורה הטובה ביותר. בזכות חתירתו למצוינות והתמיכה הגדולה מהחברים, הצליח יונתן לעבור את קיר המכשולים בהצלחה.
"במהלך הקורס הפחד לטעות היה חזק עבורי. למדתי שצריך לשחרר את הפחד כדי לנסות, ואם טועים לומדים ומשתפרים לפעם הבאה", מספר יהונתן.
משפחתיות ואחווה הם ערכי בסיס ויסוד בזרוע הים, וכך החברויות שנוצרות במהלך קורס החובלים הן חזקות ומיוחדות. "כולם תומכים ועוזרים אחד לשני, זו ממש חברות אמיתית שאי אפשר להסביר במילים, צריך להיות חלק בשביל להרגיש את זה", מעיד יונתן בהתרגשות.
לקראת השנה החדשה וטקס סיום הקורס הייתה התרגשות גדולה ואיתה ציפיות רבות. "השאיפות שלי הן לחוות כמה שיותר ולהצליח ליישם את כל מה שלמדתי, לגלות עוד על עצמי ולהגיע למקומות לא צפויים", מסכם יונתן: "לאן שהחיים יובילו אותי, כל עוד אני לוחם בזרוע הים אני סמוך ובטוח שאגיע למקום מדהים".