הרכבת הקלה חיפה- נצרת לקראת תחילת ביצוע

היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בכ- 7מיליארד שקלים, חוצה ישראל תסיים את התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה במהלך השנה הנוכחית

חברת חוצה ישראל המובילה את פרויקט הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת לעבר שלב הביצוע. החברה פרסמה בשבוע שעבר, שני מכרזי מסגרת  לביצוע עבודות קבלניות בתוואי העירוני והבינעירוני במסגרת שלב "אינפרה 1" של הרכבת הקלה חיפה – נצרת.
פרויקט הרכבת הקלה חיפה-נצרת שמקדם משרד התחבורה, הינו מגה פרויקט תשתיתי מורכב וייחודי בישראל,  המנוהל ע"י חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של משרד התחבורה. הפרויקט כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתיישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל – נצרת ומשלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים.
המכרזים המפורסמים מתמקדים בשלב הביצוע הראשוני של הפרויקט – שלב אינפרה 1וכוללים עבודות בינוי ותשתית אשר יבוצעו במקטע העירוני והבינעירוני כמפורט:מקטע עירוני – מקטע Dהמשתרע מהר יונה ועד לתחנת תאופיק זיאד, באורך כ- 6 ק"מ.
מקטע בינעירוני – (מקטעים A,B,C) המשתרעים בין מרכזית לב המפרץ להר יונה, באורך של כ-35 ק"מ.
בשני המכרזים אשר פורסמו ייבחרו עד 10 קבלנים – 4 קבלנים במכרז העירוני ו-6 קבלנים במכרז הבינעירוני אשר יבצעו עבודות בינוי ותשתית בשני המקטעים. הקבלנים ייבחרו לפרק זמן של 36 חודשים ותקופת ביצוע העבודות שתיקבע בכל הזמנת עבודה, תהיה בהתאם ללוח הזמנים ואבני הדרך שיוגדרו בכל הזמנת עבודה. בשני המכרזים מדובר במכרזי מסגרת כאמור אשר יחולקו על פי הזמנות עבודה. היקף כל הזמנה יכול להגיע עד 80 מיליון שקלים.
החברות הקבלניות הזוכות במכרז זה יעבדו תחת ניהולה של חברת דנה הנדסה אשר נבחרה זה מכבר לנהל את הפרויקט בכללותו יחד עם חברת 'IDOM הספרדית.
החברות הזוכות יתבקשו בין היתר לבצע עבודות הכנת רצועת הקו ובכלל זה עבודות תפיסת השטח, פינוי תשתיות מתוואי רצועת הרכבת והעתקתן, חפירות והנחת תשתיות בתת הקרקע, עבודות מילוי, חפירה וחציבה, כבישים ומחלפים, חניונים, בניית הרחוב מחוץ לתוואי המסילה והצמתים, הסדרי תנועה זמניים וסופיים, עבודות שיקוע ומבנים תת קרקעיים, סוללות, גשרים, קירות תמך, קירות אקוסטיים, מעבירי מים, תעלות ומובילי ניקוז, מבני מיישרים, מבנה תחתון של מסילת הרכבת וכו'.

• בקו יפעלו 30 קרונות

חוצה ישראל תסיים את התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה במהלך השנה הנוכחית. אורכו של תוואי הרק"ל הוא 41 ק"מ והוא יחל בתחנה מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קריית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת.
בקו יפעלו 30 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת בשעת השיא היא כ- 13,000 נוסעים ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ- 100 קמ"ש. היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בכ- 7מיליארד שקלים.