הריקוד האחרון? 

פועל עפולה שבה מפגרת הקורונה ישר לקרבות התחתית, ולאחר שפגשה את הפועל ר״ג ביום שני, אמש שיחקה נגד בית"ר ת״א\בת ים. אז האם חניכיו של שלומי דורה יעמדו במשימה, או שמא שמונת המשחקים הנותרים של בירת העמק יהיו הריקוד האחרון בליגה הלאומית? צילום: אבי רביבו צילום: אבי רביבו

בשעה טובה ומוצלחת, ולאחר שלושה חודשי פגרה כפויים, בעקבות נגיף הקורונה, הכדורגל הישראלי חזר למגרשים. אומנם בלי קהל, ובצורה קצת שונה, אבל הריגוש? אותו ריגוש של תחילת העונה.
אומנם הרבה דברים השתנו מאז פתיחת הליגה הלאומית, אי שם בחודש אוגוסט, אך על המגרש זה לא יהווה תירוץ. כל קבוצות הליגה יגיעו בכושר לקוי, וסביר להניח שהשחקנים ירגישו זאת וחלקם אף ייפצעו במהלך תקופת המשחקים הקרובה. פגרת הקורונה הכפויה, שהגיחה ממש באמצע העונה, פגעה קשות בכושרם של השחקנים, שאט אט חוזרים לכושר משחק וינסו להסיר את החלודה.

• "צריכים להוכיח את עצמנו"

הדעות לגבי חזרת הליגה לפעילות היו חלוקות, בין כאלה שתמכו במהלך וחלק שהתנגדו בתוקף. אחד התרחישים שהועלו במהלך הדיונים של מנהלת הליגות, היא הכרזה על סיום העונה, כפי שקרה בליגות הנמוכות, וביטול היורדות מהליגה הלאומית. אם תרחיש זה היה יוצא לפועל, הקבוצה של בירת העמק הייתה נהנית מההפקר, וזוכה להישאר בליגה מבלי להתמודד שוב בקרבות התחתית. ״חלק מהאנשים במועדון היו בטוחים שהליגה לא תחזור, לפני חודש זה היה נראה קלוש לגמרי״, אמר השבוע גורם בכיר במועדון. ״צריך להסתכל קדימה, ולנסות להילחם עד השנייה האחרונה. היינו במומנטום טוב לפני הפגרה, ועם חזרת השחקנים הפצועים לסגל, זה נותן דחיפה לקראת ההמשך".


משחק שני ברציפות לעפולה מאז החזרה מפגרת הקורונה אותו היא מסיימת בתיקו אפס. אמש(ה'- 4.6) מול בית"ר ת"א בת ים, בעקבות זאת ירדה עפולה למקום האחרון. שכנתה, נוף הגליל גברה 2:0 על הפועל קטמון. שכנה נוספת- א"י נצרת הובסה על ידי כפר קאסם בתוצאה 4:2


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• חזרת הקהל למגרשים

כל מי שהתגעגע לאצטדיון ה״סוכרייה״ בעפולה עילית, אשר מנוהל במקצועיות ומסירות רבה על ידי עמית אשכנזי, יצטרך לחכות לפתיחת שערים מחודשת. האצטדיונים יהיו ריקים, לפחות כרגע, אך במידה והיקף התחלואה יירד, כניסת קהל תחת מגבלות של משרד הבריאות נראית אפשרות סבירה לחלוטין. שחקני הקבוצה סיכמו על קיצוץ של 15 אחוזים משכרם, שיחזרו אליהם כמענק הישארות, במידה והם יצליחו להשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית. בשבוע שעבר מונה שחקן העבר של הקבוצה, פרדי חייט העפולאי, למנהל מחלקת הנוער של המועדון. זוהי החלטה מבורכת של קברניטי עפולה, שמינו איש מקצועי איכותי לגדל את הדורות הבאים של המועדון. חייט שימש בעבר כמנהל מקצועי בקבוצה הבוגרת, והגיע עם הקבוצה להישגים מרשימים, ביניהם הגעה לחצי גמר גביע המדינה.

• ומה בגזרת השכנה?

מאמן הפועל נוף הגליל, ירון הוכנבוים, פתח השבוע את הקדנציה המחודשת שלו במועדון באופן רשמי. הקבוצה שיחקה ביום שני נגד הפועל אום אל פאחם, ואתמול תתארח באצטדיון "טדי" אצל הפועל קטמון וגברה עליה בתוצאה 2:0. המנהל המקצועי רועי כהן, סיכם עם מאמן השוערים תום אלמדון על הצטרפותו לצוות המקצועי עד לסיום העונה, לאחר שמאמן השוערים הקודם דודי גיל סיים את דרכו במועדון. ובשיתוף פעולה מחודש ביחד עם המנכ"ל גיל ברעם, בהחלט יש למה לצפות מנוף הגליל לקראת העונה הבאה.