"הרופא ביצע פעולה שהצילה את חיי"

יכול היה להיגמר אחרת: סער מרום מגבעת אלה שומר על אורח חיים בריא, עוסק בספורט ומקפיד על תזונה מזינה, אך בדיקות שנשלח לבצע על ידי רופא המשפחה שלו הצביעו על חסימה של למעלה מ-90% בעורקיו. בזכות התעקשות של הרופא ד"ר שי רונן, הוא עבר צנתור בזמן, התאושש וחייו יצאו מכלל סכנה. צילום: מכבי

סער מרום (48) תושב היישוב הקהילתי גבעת אלה שבעמק יזרעאל, מנהל שגרת חיים ספורטיבית. בין היתר הוא רץ באורח קבוע, רוכב על אופני שטח ועוסק גם בטיפוס על קירות.
כמו כן, הוא אינו מעשן, בעל משקל תקין והוא מקפיד לשמור על תזונה בריאה ומזינה. אך למרות כל הנתונים המעודדים האלו, הוא לא יכל לצפות את מקור הכאבים בחזה שהרגיש לאחרונה כשיצא לעוד ערב של רכיבה. שבועיים לאחר מכן הוא יצא לערב של ריצה ולאחר חצי קילומטר ריצה הכאבים בחזה חזרו. בעקבות המיחושים הוא החליט להגיע לבדיקה כללית אצל רופא המשפחה שלו ד"ר שי רונן, במכבי שירותי בריאות במגדל העמק. מרום שיער כי הכל תקין אצלו והוא ישוחרר לביתו לאחר מספר דקות.

• אבל המציאות הייתה שונה לגמרי

"מהרגע שסער סיפר לי שקיים לחץ בחזה שנבנה עם המאמץ, כלומר לחץ שמופיע בזמן פעילות ספורטיבית ישר שזה סיפור קלאסי" מספר ד"ר רונן. ואכן, על אף שבדיקת הא.א.ג יצאה תקינה, ד"ר רונן אסר על המטופל להשתחרר לביתו, שמצידו חשב שהרופא מעט היסטרי. ד"ר רונן דרש מהמטופל להתפנות לבית החולים-וזה לבסוף הסכים. בחדר המיון לא נמצא אבחון מיוחד מבדיקה ראשונית, אך ד"ר רונן התעקש ודאג כי בכל זאת המטופל יתאשפז במחלקת הקרדיולוגיה ולא ישוחרר לביתו. ואכן, בבדיקת סיטי עלתה התגלתה חסימה בעורקים, המטופל הובהל לצנתור ושם התברר כי הוא סובל מחסימה של למעלה מ-90% בעורקים. בזכות התעקשות של הרופא הוא עבר צנתור בזמן, התאושש וחייו יצאו מכלל סכנה.מספר ימים לאחר מכן הוא הגיע בחזרה למרפאת מכבי במגדל העמק להודות לד"ר רונן על טיפול מציל חיים.
"הגעתי למצב שהעורק סתום לגמרי ועדיין לא האמנתי לו. הייתי בשוק, בית חולים, קרדיולוגיה, אני? ד"ר רונן ביצע פעולה שהצילה את חיי ואין לי דרך טובה כיצד איך להודות לו מלבד להציג את הסיפור הזה לציבור וללמוד ממנו, אני אסיר תודה. המסר שלי הוא לא להתעלם מהגוף שלנו ולהיות קשובים". ד"ר שי רונן, מומחה לרפואת משפחה של מכבי במגדל העמק סיכם:" מדובר בסיפור קלאסי של אדם צעיר וספורטיבי, ללא מחלות ורקע במשפחה, שסבל מלחץ לא תקין בחזה. שככל שהקשבתי לו יותר כל הנורות האדומות נדלקו. אני שמח שהיינו שם ברגע האמת".

 

 

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|